Word ik BESJOEMELD? Aankoop PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

meneerfrank

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2007
Berichten
27
Hallo beste mensen,

Zelf weet ik weinig van computers. Altijd als ik hulp nodig heb, val ik dus terug op jullie expertise (zo een of twee keer per jaar misschien).

Het volgende is het geval: Ik heb weinig te makken en kan een computer van een verre kennis overkopen. Nou heb ik (als armzalige pauper) de volgende vragen:

1. Wat zouden jullie voor onderstaande computer een redelijke prijs vinden?

2. Is onderstaande computer relatief okee om spellen mee te spelen (Fallout 3 etc; hoeft niet op beste settings hoor)? Of is het echt een flutding?

3. Kun je een Fujitsu Siemens eenvoudigweg formatteren en andere besturingssysteem erop zetten (bijv. Windows XP?)



Dank jullie weer voor jullie oneindige hulp!

Het gaat om deze computer:

Fujitsu Siemens
Processor: Intel Core 2 Quad Q 6600 Processor, 4 x 2,4
GHZ
Werkgeheugen: 4 GB DDR-2
Harde Schijf: 850 GB (1 van 500 en 1 van 350 GB)
Optische Schijf: DVD-RW (brander)
Videokaart: Ati Radeon HD 4650 met 1024 MB DDR-3!
OS: Windows 7 Home Premium 64 Bits

Thanks,
Franky
 
Deze specificaties zijn aardig verouderd. Persoonlijk zou ik denken aan 300 á 350 euro voor alleen de kast met de hardware
(Misschien zelfs minder).

Je kan Fallout erop spelen, maar de pc zal moeite gaan hebben met toekomstige games, de videokaart is niet bijzonder (vind ik). Verder geef je gen andere games aan, dus daar kan ik verder niet over oordelen.

Je kan in principe windows xp installeren, maar dan moeten er wel xp drivers beschikbaar zijn en dat is tegenwoordig vaak niet meer het geval. Je kan dat zelf nagaan op de website van Fujitsu Siemens, door daar middels typenummer van de pc te kijken naar beschikbare drivers.

Wat is eigenlijk je budget voor een nieuwe (game) pc? Het is vaak goedkoper (en dus kan je betere hardware kiezen) om zelf een pc samen te stellen en te bouwen (of laten bouwen).
 
Prik er een ander videokaartje in en je kunt weer vooruit hoor.

Het systeem is wel wat veroudert, maar met bv een ati 5770 (mits pci-e slot aanwexig) kun je elk huidig spel nog spelen.
Ik zat rond de 250,- te denken.

dus ik weet net wat je kennis er voor vraagt
 
Wat is de vraagprijs precies?
Zelf ben ik nooit zo bezig met prijzen, maar ik zou zeggen zo'n €300 (€250-€350) als tenminste w7HP legaal is en zonder monitor.
Er zijn vast helpmijers die een daar een beter onderbouwde mening over hebben.

Het is geen slechte pc, maar m.n de videokaart is beslist geen echte gamerskaart.
Echter wel geschikt voor doorsnee gebruik bij een niet te grote monitor, cq hoge resolutie.
Hier kun je lezen waar de kaart zo'n een beetje staat.

PS W7 is beter dan XP, waarom zou je dat eraf halen?

Edit, er zijn ondertussen al twee reacties gekomen zie ik.
wanneer je inderdaad de vidoekaart gaat vervangen dien je er rekening mee te houden dat de voeding ook vervangen moet worden (vanaf zo'n € 50)
 
Laatst bewerkt:
De PC is dan wel wat verouderd, zo heel slecht is hij nog niet. Redelijke quadcore en videokaart.
Heb even de systeemeisen van Fallout 3 bekeken, ik denk dat hij het wel aankan op Medium.
De prijs voor de pc inderdaad rond de 300.
 
Edit, er zijn ondertussen al twee reacties gekomen zie ik.
wanneer je inderdaad de vidoekaart gaat vervangen dien je er rekening mee te houden dat de voeding ook vervagnen moet worden (vanaf zo'n € 50)

Ligt eraan wat voor voeding er nu inzit.
 
Klopt,
Maar bij een merk pc zijn die niet zo ruim bemeten.
 
En een nieuwe PC, voor ongeveer 500-600 EUR? Bijv bij alternate? Wat zouden jullie dan samenstellen?

Thanks a bunch!
Gr Frank
 
Aantal Product Stukprijs Totaalprijs 1
verwijderen Geheugen DDR3-1333
(Art.-Nr.: ICIF87)
4 GB DDR3-1333 Kit (4096 MB) € 94,90*€ 94,90*
1
verwijderen Behuizingen Midi Tower
(Art.-Nr.: TQXM33)
Elite 330 (4x 5,25" extern, 1x 3,5" extern, 6x 3,5" intern) € 32,99*€ 32,99*
1
verwijderen Voedingen tot 600 Watt
(Art.-Nr.: TN5V26)
Pure Power BQT L7 530W (530 Watt) € 57,90*€ 57,90*
1
verwijderen DVD-reWriters Serial-ATA
(Art.-Nr.: CEBU35)
SH-S223C (22 / 8 / 16 speed) € 17,99*€ 17,99*
1
verwijderen Harddisks 2,5 inch SATA
(Art.-Nr.: AABUJ8)
HM641JI (640 GB) € 64,90*€ 64,90*
1
verwijderen Moederborden Socket AM3
(Art.-Nr.: GDEA20)
M4N68T PRO (NVIDIA nForce 630a) € 61,90*€ 61,90*
1
verwijderen CPUs Socket AM3
(Art.-Nr.: HD2A37)
Phenom II X4 925 (4x 2800 MHz) € 134,90*€ 134,90*
1
verwijderen Grafische kaarten ATI Radeon HD5000
(Art.-Nr.: JBXVV2)
EAH5770/2DI/512MD5 (ATI Radeon HD5770) € 144,90*€ 144,90*
Subtotaal: € 610,38*
bijkomende verzendkosten


Totaalprijs: € 610,38*

incl. 19% BTW. € 97,46



Zoiets? ik weet niet waarvoor je de pc wilt gebruiken. Dit is een gulle middeweg.
AMD x4 925, 4GB ddr3 geheugen, ATI 5770 videokaart, 530W voeding, brandertje, sata harddisk en coolermaster behuizing.

Edit: met deze pc kun je aardig gamen, maar wil je meer videobewerken ect. kun je bv een 5750 graka pakken en een amd x4 955 cpu
 
Laatst bewerkt:
posted door Mukkel: Totaalprijs: € 610,38*
Bij dit systeem komen dan nog wel eventueel de kosten kosten voor windows en assamblage.

De keuze voor een 2,5inch harddisk is mij niet helemaal duidelijk. Vergissing of mis ik iets?
Deze spinpoint is een alternatief voor ong €50,-

Eventueel kun je dan een AMD 945 overwegen voor een tientje meer.

Goedkoper? Deze HD 4850 heeft een goede prijs kwaliteit verhouding. Voor nog geen €80 behoorlijk wat grafische power.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad dat moet een 3,5 inch zijn...:rolleyes:

Windows heeft vijwel iedereen thuis liggen of kan er aankomen op een andere manier ;)
Maar als je een pc wilt met legale windows en montage, is dat gelijk weer 150 / 160 euro van je budget.
Dat op een budget van 600 vind ik zelf vrij veel.

Ik weet niet de TS iemand kent die wat handig is met pc's bouwen. Dat scheelt dus aanzienlijk in de kosten.


Maar zoals ik ook eerder aangaf, ik weet niet wat het doel is van de pc.

ALs het alleen maar office, surfen en wat downloaden, is mijn pc niet echt een goede keus.
ALs het alleen videobewerken / renderen is, neem je bv een i5 750 met een zwakkere graka.
Kwa gamen/multimedia komt m'n config wel in de buurt. Alleen montage en windows zijn niet inbegrepen.

Ik heb tevens ook alleen maar bij alternate gekeken, bij een andere webwinkel kan het goedkoper zijn.


Of als je echt een complete pc wilt (incl. scherm , boxen, toetsenbord ect.)
Dan is dit een leuke optie: http://azerty.nl/1-1904-275746/tweakers-best-buy-mei.html
Gratis montage + verzending, alleen geen windows
 
Laatst bewerkt:
Mannen, jullie zijn koningen. Dank jullie wel voor de hulp. Ik zal er vanavond eens gedetailleerd naar kijken.
Jullie zijn goed met comps!

Gr Frank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan