word loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

skylark

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2006
Als ik word (2003) opstart (op een XP machine) krijg ik een scherm met blanco document en aan de linkerkant een kolom met Beschikbare documenten onder het kopje Document herstellen. Inmiddels staan daar twee documenten die zg. hersteld zouden moeten zijn. Als ik die vervolgens wil opslaan loopt word vast (continue zandloper). Hetzelfde gebeurt als ik een nieuw document probeer op te slaan.
Omgekeerd: als ik mijn documenten in de verkenner dubbel aanklik verschijnt de zelfde zandloper.
Ik heb inmiddels word 2002 vervangen door word 2003, maar dat biedt t.o.v. dit probleem geen soelaas.

Loopt word 2002 vast of 2003?
Heb je beiden op je pc staan?

Probeer dit eens even:

Wisselbestandsgrootte aanpassen:

Ga via Start--> Configuratiescherm--> Prestaties en onderhoud--> Systeem--> tabblad Geavanceerd.
Klik op de knop "instellingen" bij "prestaties". Vervolgens klik je op tabblad "geavanceerd" en onderaan staat "virtueel geheugen". Klik op de knop "wijzigen". In het venster dat verschijnt selecteer je de harde schijf waarop het wisselbestand staat. kies de optie "aangepaste grootte" en verander de bestandsgrootte in 2,5 maal de hoeveelheid RAM-geheugen dat je hebt.Vul bij begin grootte en maximale grootte dezelfde waarde in. Klik op de knop "instellen". Sluit alle vensters door op O.K. te klikken en herstart de computer.

wow

OK dat wil ik wel proberen al gaat het mijn denkraam een beetje te boven. Zou je mij kunnen uitleggen waarom je denkt dat het probleem hier kan zitten? Het probleem is vorige week zonder duidelijke aanleiding ontstaan, al had mijn zoontje wel even op mijn computer gezeten.

Dit kan aan je wisselbestand liggen, dit kan nooit geen kwaad om dit te proberen.
Van office2003 zijn er al veel problemen gekend en opgelost met mijn suggestie.

jean42 zei:
Probeer dit eens even:

Wisselbestandsgrootte aanpassen:

Ga via Start--> Configuratiescherm--> Prestaties en onderhoud--> Systeem--> tabblad Geavanceerd.
Klik op de knop "instellingen" bij "prestaties". Vervolgens klik je op tabblad "geavanceerd" en onderaan staat "virtueel geheugen". Klik op de knop "wijzigen". In het venster dat verschijnt selecteer je de harde schijf waarop het wisselbestand staat. kies de optie "aangepaste grootte" en verander de bestandsgrootte in 2,5 maal de hoeveelheid RAM-geheugen dat je hebt.Vul bij begin grootte en maximale grootte dezelfde waarde in. Klik op de knop "instellen". Sluit alle vensters door op O.K. te klikken en herstart de computer.

Dank je voor suggestie, Jean.
Inmiddels via fabrikant van pc advies gekregen om hem te fromatteren en opnieuw te installeren. Ben ik nu mee bezig en is een lastige en langdurige klus.
Groet,
skylark

Miriiam zei:
OK dat wil ik wel proberen al gaat het mijn denkraam een beetje te boven. Zou je mij kunnen uitleggen waarom je denkt dat het probleem hier kan zitten? Het probleem is vorige week zonder duidelijke aanleiding ontstaan, al had mijn zoontje wel even op mijn computer gezeten.

Miriiam,

Jouw vraag staat inmiddels hier http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=249196 het inbreken in andermans vraag is niet zo netjes en zodoende heb ik van je vraag een eigen topic gemaakt

Begrijp ook nog heel weinig van dit helpmij systeem. Miriiam berichtte mij dat ik ergens had "ingebroken". Sorry, ik probeerde te melden dat mijn PC-leverancier (Medion) mij heeft duidelijk gemaakt dat mijn pc een of ander Trojaans paard zou hebben binnengehaald. Enige oplossing de C-schijf fromatteren en opnieuw programma's installeren. Ben ik nu al de hele dag mee bezig.

Formatteren is altijd de beste oplossing.
Ik vind het echt een raar antwoord voor dit probleem.
Het probleem zal zich nadien toch weer voordoen.
De vraag is wel of de office 2003 een illegale of een legaal pakket is.
Is het illegaal dan is het probleem duidelijk bekend en dan is dit een veiligheid.

jean42 zei:
Formatteren is altijd de beste oplossing.
Ik vind het echt een raar antwoord voor dit probleem.
Het probleem zal zich nadien toch weer voordoen.
De vraag is wel of de office 2003 een illegale of een legaal pakket is.
Is het illegaal dan is het probleem duidelijk bekend en dan is dit een veiligheid.

Beste Jean,

We zijn inmiddels een paar dagen verder en na het formatteren en opnieuw installeren van de C-schijf heb ik de pc weer aardig aan de praat. Helaas gebeurde het euvel nu net opnieuw toen ik een stukje tekst uit een site-pagina op het internet probeerde te kopiëren en te pasten in een worddocument. Overigens heb ik nu weer word 2002 geïnstalleerd. Die versie is net zo legaal als die van 2003 die ik heb voor een laptop.
Ik zal eens proberen te doen wat je me eerder mailde, misschien helpt dat.
Wat trouwens heel gek is is dat ik nu helemaal geen geluid meer heb op deze pc. Toen ik skype wilde installeren vertelde dat programma dat ik geen geluidskaart zou hebben. Kan die functie verdwenen zijn door het eerdere formatteren? Of kan zo'n kaart het inderdaad ook zomaar begeven?

Ge moet eens kijken in je hardware profielen of je geluidskaart daar bij staat.
Rechte klikken op deze computer, eigenschappen en dan hardware en dan apparaatbeheer. Bij geluid enz moet je geluidskaart staan.
Is dat niet zo dan ga in het configuratiescherm naar hardware en laat deze eens kijken of die de geluidskaart vind en anders moet je zelf je drivers ervan installeren.
Geef wel aan dat het apparaat al is aangesloten.

succes

geen geluid

Dank je voor reactie. Kennelijk kent mijn pc de geluidskaart nu niet. Je schrijft: driver installeren. Hoe doe ik dat nu? Het gaat zeg maar over de geluiden die de PC bijvoorbeeld normaal zelf produceert als ik hem opstart of uitzet. Ik mis dus ook de mogelijkheid om het volume te regelen, want dat wordt nergens aangeboden. Ik heb ook een headset met webcam geïnstalleerd. De webcam werkt wel, maar de headset niet. Zou het aan die driver van de webcam kunnen liggen?

Na een formatatie moet je al je drivers weer installeren. Normaal moet je gewoon de cd-rom van medion er insteken en vandaar de geluidskaartdrivers installeren. Heb je al office geüpdate? Zonee doe dit dan hier : http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=24459 Kan ook aan de laatste windowsupdate gelegen hebben. Bij nieuwssectie(beveiliging) vind je nog een post van Gezina hierover.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan