Word loopt vast.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Poisonivy75

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 dec 2016
Mijn bestand is vastgelopen! Ik heb drie foto`s geplaatst. Nu schiet alles als ik op de pagina klik meteen terug naar de eerste foto. Ik kan niet meer typen of verder komen dan pagina 1. Iemand een idee wat eraan de hand zou kunnen zijn?

Welkom bij Helpmij.nl

Ik heb jou vraag verplaatst van de member chat naar de word sectie.
Gaat dit echt over word, soja dan heb je hier meer kans op reacties.
Veel plezier verder bij Helpmij.nl

Zie je kans om het bestand te mailen? Het bestand bekijken / onderzoeken maakt het wellicht gemakkelijker om de oorzaak te vinden.

Nee liever niet. is mijn nieuwe boek... wil natuurlijk niet dat die nu al openbaar word...

Heb je geen kopie/back-up van dit bestand van voor het probleem optrad? Herstellen? Maak eerst kopieën voordat je aan de slag gaat! Hier meer informatie.

Laatst bewerkt:
Nee liever niet. is mijn nieuwe boek... wil natuurlijk niet dat die nu al openbaar word...
Los van het feit dat als iets vertrouwelijk moet blijven, het dan ook vertrouwelijk blijft, kan ik je uiteraard wel begrijpen.
Laten we het anders benaderen:

2 - 3 vragen :

- heb jij (los van de foto's) opmaak toegepast in het document en zo ja, welke ALLEMAAL?
- als het antwoord op de vorige vraag "Nee" zou luiden, dan is het verzoek om even een nieuw document te starten een paar letters te typen en dit document bij je volgende bericht te voegen.

Alvast, om te proberen (even afgezien van het traject van gast0225, waar het mooi zou zijn als je hem voorziet van hetgeen hij vraagt):
Sluit Word helemaal af, en start Word 'los' (dus niet door het dubbelklikken van een document-bestand), maar houd daarbij de Ctrl-toets vast. Er wordt je gevraagd of je Word in Veilige modus wilt opstarten (je kunt de Ctrl-toets dan loslaten). Bevestig dat je Word in Veilige modus wilt opstarten.
Open daarna vanuit Word het probleemdocument en kijk of het probleem er dan ook/nog is.

Is het probleem er dan nog, en is het probleem er alleen met 1 document, dan is mogelijk het document corrupt. Anderen kunnen je hopelijk (zodra je dat teruggemeld hebt) je tips geven hoe het te repareren.

Overigens merk je nu wel dat het zinvol is om variaties van je document te bewaren (dus regelmatig even opslaan onder een een andere naam of meerdere versies bewaren/kopiëren) zodat je altijd een werkende 'vorige versie' hebt van het document om naar terug te gaan (een soort versiebeheer, dus). Verder is het zinvol om grote documenten (of documenten waar je van verwacht dat ze groot gaan worden) te splitsen in kleinere subdocumenten (bijv. per hoofdstuk) en dan een overkoepelend master document te maken waar de subdocumenten in zijn 'gelinkt'. Google op master document word voor hoe in de diverse versies van Word zo'n master document te maken/samen te stellen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal voor het meedenken. Het probleem is opgelost. Geen idee hoe diegene dit heeft gedaan. (Ik zal het hem vragen en dat direct noteren.) ;) Heb nu een tweede extra backup gemaakt op laptop zelf ipv de stick. (Stond al wel op een andere computer. Maar had gisteravond heel veel getypt.) Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan