word maakt mijn document onleesbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesba

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2002
Berichten
300
Mijn document veranderd soms ineens komen blokjes etc. op terecht waar er normaal tekst staat dit gebeurd na het openen van een reeds ingetypt document
wie kan me helpen!!
 
wanneer komen die blokjes? Staat in het originele dokument misschien het euroteken met een getal er achter? Of andere speciale tekens? Graag iets meer info.
 
gebeurt dit op 1 dezelfde computer of als je het document op een andere computer opent dan waar je het origineel hebt gemaakt? Dan ligt het nl. aan je fonts.

Niet herkenbare letters worden dan nl. weegegeven als blokjes.

grtz Guido
 
Het komt voor op meerdere pc's
allemaal voorzien van nieuwe image "schone instalatie"

verder alleen maar bij die persoon

en het zijn niet alleen blokjes maar ook rare letters
 
Vraag eens aan die persoon of hij/zij wel Word gebruikt, of wellicht Wordpad. Wordpad levert ook bestanden af met de extensie .doc, maar dat zijn niet noodzakelijk Word-compatibel documenten. Om Wordpad documenten in Word te kunnen lezen moet de verzender bij het opslaan kiezen voor 'opslaan als' en als bestandstype 'Word 6.0 document'.

Standaard staat dat als .rtf terwijl de uitgang toch .doc is, en dan weet Word niet meer hoe het te vertalen.

Als het dit niet is, zou goed kunnen want er zijn meer oorzaken mogelijk, geef dan eens iets uitgebreidere informatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan