• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Word met excel koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rmoerman

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2011
Berichten
31
Beste allemaal,

Na aanleiding van het organiseren van een seminar heb ik vragenlijst opgesteld in word om te kunnen peilen wat de mensen ervan vinden. Dat is een heel simpel overzicht met diverse checkboxen erin, voordat ik hem uitstuur naar een van onze relaties zet ik bij forms het slotje aan om hem zo te beveiligen en dat de klant alleen de checkboxen hoef aan te vinken wat bij hem of haar van toepassing is. Nu verwerk alle terug gekomen formulieren nog met de hand in excel om zo de tevredenheid te zien in cijfers. Nu zou ik het graag zo willen doen dat het automatisch gekoppeld word. Dus dat ik het bestand een bepaalde naam geef en excel het herkend en de waarde verwerkt en dat ik zo een mooi overzicht krijg in excel zonder alles met de hand in te voeren.

Is daar een bepaalde marco voor te schrijven? Of moet ik dit op een andere manier doen? Wie kan mij hiermee helpen, want telkens dingen invoeren met de hand in excel is lang proces als je 200 tot 300 formulieren verstuurd.

Ik zie jullie reactie's graag tegemoet.

Groet,
Romario
 

Bijlagen

  • Evaluatie formulier DEKRA Seminar 2011.doc
    62,5 KB · Weergaven: 33
  • Evaluatie.xls
    78 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:
Hoi,

Als de gegevens in een tabel in Word staan kan je deze kopiëren naar Excel.
Mogelijk kan dit ook middels een macro, maar eerst maar eens antwoord op het voorgaande
 
Hoi,

Als de gegevens in een tabel in Word staan kan je deze kopiëren naar Excel.
Mogelijk kan dit ook middels een macro, maar eerst maar eens antwoord op het voorgaande

Goedemorgen Vanveelen,

Hij staat niet in een tabel.

Zeer goed Goed Voldoende Matig Onvoldoende

Bereikbaarheid (dan staan hier de checkboxen onder)

En dan hebben we het over een 15 tal gelijke vragen.

Groet,
Romario
 
Is er een bepaalde volgorde van benaming van de checkboxen?
M.a.w. stel de checkbox linksboven heet Checkbox1, de volgende Checkbox2, etc.
Als de checkboxen kriskras door elkaar lopen wordt het een stuk bewerkelijker.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Zoals zo vaak gezegd brengt een voorbeeld bestandje veel licht in de duisternis
Dit voorkomt daardoor veel spraakverwarring en over en weer gevraagd van hoe het bestandje er nu uitziet.
 
Is er een bepaalde volgorde van benaming van de checkboxen?
M.a.w. stel de checkbox linksboven heet Checkbox1, de volgende Checkbox2, etc.
Als de checkboxen kriskras door elkaar lopen wordt het een stuk bewerkelijker.

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Hallo Roncancio,

Nee er is niet bepaald een volgorde, we hebben een aantal vragen opgesteld dus over de bereikbaarheid etc. Dit alles hebben we rechtstreeks in Word gemaakt. En nu zou het eigenlijk vanuit Word geëxporteerd moeten worden naar excel, zodat deze er een grafiek etc van kan maken.

Onder, Zeer goed, Goed, Voldoende, Matig, Onvoldoende, staan de checkboxen van links naar rechts. ( hier is het moeilijk uit te lijnen), en dan aan aan de kant zijde de vraagstelling.

We hebben de checkboxen overigens geen naam gegeven, want in Word 2003 kun je die gewoon invoegen via forms.

Groet,
Romario
 
Zoals zo vaak gezegd brengt een voorbeeld bestandje veel licht in de duisternis
Dit voorkomt daardoor veel spraakverwarring en over en weer gevraagd van hoe het bestandje er nu uitziet.

Er staan twee documenten op, dit is tot nu toe de progessie;) Wat in excel staat is echter wel met de hand ingevoerd.

Groet,
Romario
 
In bijgevoegd bestand zit een macro ("Evaluatie") die een Word (genaamd Evaluatie) opent en de checkboxen uitleest. Indien een checkbox is aangevinkt, dan wordt het aantal in de betreffende cel met 1 verhoogd.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 

Bijlagen

  • Evaluatie.xls
    86 KB · Weergaven: 61
In bijgevoegd bestand zit een macro ("Evaluatie") die een Word (genaamd Evaluatie) opent en de checkboxen uitleest. Indien een checkbox is aangevinkt, dan wordt het aantal in de betreffende cel met 1 verhoogd.

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Hallo Roncanio,

Ik moet dit excel bestand opslaan en dan zodra ik een word document retour gestuurd krijg opslaan onder de naam Evaluatie of een nieuw word document aanmaken onder de naam evaluatie? Want als dit klopt moeten ze als waren synchroon lopen of zie ik dat verkeerd?

Alvast Super maar dan ook echt SUPER bedankt!!!
Groet,
Romario
 
Het lijkt mij een beetje veel werk om alle ontvangen bestanden te hernoemen.
Wat je beter kunt doen is een kopie maken van het Excelbestand (opslaan als Evaluatie.xls)
Vervolgens neem je een Word bestand en sla je dat op zodat de code het kan vinden.
Dus C-schijf of verwijzing aanpassen. Het bestand wordt door de code geopend.
Je kunt zo controleren of de gegevens weggeschreven naar de betreffende cellen.

Als dat alles goed gaat, zou een lus wel makkelijk werken zodat de bestanden in een directory 1 voor 1 worden verwerkt.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Het lijkt mij een beetje veel werk om alle ontvangen bestanden te hernoemen.
Wat je beter kunt doen is een kopie maken van het Excelbestand (opslaan als Evaluatie.xls)
Vervolgens neem je een Word bestand en sla je dat op zodat de code het kan vinden.
Dus C-schijf of verwijzing aanpassen. Het bestand wordt door de code geopend.
Je kunt zo controleren of de gegevens weggeschreven naar de betreffende cellen.

Als dat alles goed gaat, zou een lus wel makkelijk werken zodat de bestanden in een directory 1 voor 1 worden verwerkt.

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Dus als ik het goed begrijp moet ik Excel openen op mijn desktop staat een word document met Evaluatie, dan ga ik bij excel run macro's doen en word het Word document gelezen of zie ik dat nu verkeerd? Want als ik run macro's doen geeft ie een foutmelding bij Sub Evaluatie() de gelijk de eerste code?!

Groet,
Romario
 
Je moet wel even het pad aanpassen in de code waar het Wordbestand staat.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Je moet wel even het pad aanpassen in de code waar het Wordbestand staat.

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Hallo Roncancio,

Ik heb het thuis geprobeerd op 2007 dan start ie word wel op, maar op de zaak waar we 2003 gebruiken krijg ik een hele andere foutmelding. In het Word bestand kun je zien zoals ik heb hem nu heb ingevoerd.

Bekijk bijlage foutmelding.doc

Groet,
Romario
 
Zo te zien moet je nog een verwijzing maken naar Word.

Hoe?
Ga naar VBE via bijvoorbeeld ALT-F11.
Ga vervolgens naar Extra - Verwijzingen.
Zoek naar Microsoft Word 11.0 Object Library, vink het aan en klik op OK.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
En als je het vinkje weghaalt?

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
En als je het vinkje weghaalt?

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Sub Evaluatie() Hier geeft ie nog steeds een foutmelding, met vinkje of zonder vinkje? Het is nog niet zo makkelijk als ik dacht? Maar wat zou hier de oplossing voor kunnen zijn?

Groet,
Romario
 
De fout zit in het feit dat de verwijzing naar Word niet wordt gevonden.
Klik in hetzelfde menu op Help en run Detect And Repair in het helpmenu.
Als je hiermee klaar bent, sluit je Excel af en start je het opnieuw op.
Als het goed is, is de Missing verdwenen.
Zo niet, dan moeten we het op een andere manier doen.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
De fout zit in het feit dat de verwijzing naar Word niet wordt gevonden.
Klik in hetzelfde menu op Help en run Detect And Repair in het helpmenu.
Als je hiermee klaar bent, sluit je Excel af en start je het opnieuw op.
Als het goed is, is de Missing verdwenen.
Zo niet, dan moeten we het op een andere manier doen.

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Sorry, ik ga er niet doorheen komen, krijg het btw niet voor mekaar om die foutmelding eruit te krijgen. Dat missing file kan ik ook nergens meer vinden in de lijst.:shocked:

Groet,
Romario
 
Op dit Engelstalige site wordt uitgelegd hoe je het probleem kunt oplossen.

Met vriendelijke groet,


Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan