Word met grijs achtergrond.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord2011

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Ik wil mijn MS word instellen zodanig dat alle word document die open (bestaande en nieuwe document) met een grijs achtergrond opent.

Alvast bedankt.

hallo noord25

Standaard wordt tekst in word inderdaad op een witte achtergrond weergegeven. Dat is soms nogal vermoeiend voor de ogen. Je kan de achtergrond echter wijzigen.

Ga naar het tabblad PAGINA-INDELING en selecteer PAGINAKLEUR in het vakje PAGINA-ACHTERGROND. Kies vervolgens een andere kleur, bijvoorbeeld ROOD, GRIJS of ZWART.

Laat eens weten of dit lukte.;)

Ammm, ik werk met Word 2003.

Het lukt mij wel via Format > background > kleur grijs, maar ik wil het als standaard instellen voor al mijn bestaande en nieuwe Word documenten.

Mv/Gr

Volgens mij kun je dat niet automatisch instellen. Wel kun je standaard instellen, achtergrond blauw met witte tekst. Wil je echt een grijze achtergrond zou dat moeten kunnen met een macro en een knop op de menubalk.

Je kunt een macro maken die de achtergrond bij openen van het document instelt. Iets als:

Code:
Private Sub Document_Open()
    ActiveDocument.Background.Fill.Visible = msoTrue
    ActiveDocument.Background.Fill.ForeColor.RGB = RGB(221, 255, 221)
    ActiveDocument.Background.Fill.Solid
End Sub

Ik dacht dat ik toch een knappe macro heb neergepend....

Het is ook knap en werkt primma, alleen liever ergens deponeren als standaard! lieft zonder knop. (als het kan?) :rolleyes:

Als je de marcro in de module ThisWorkbook zet (vanwege de codenaam is hij vanzelf Algemeen) komt het helemaal goed; elk document dat je opent krijgt dan de kleur, zonder knop.

Een of ander manier lukt het bij mij niet.
Ik plaatst de code in Normal > ThisDocument en run gaat prima.
Vervolgens opslaan en sluiten, een nieuwe word document openen gebeurt niks!

Wie kan me verder helpen???

Nieuwe documenten hebben een eigen gebeurtenis, Document_New. Dus je zult die ook moeten aanmaken.

Ja dat is waar. Nou ja volgens mij is het niet mogelijk in word 2003, tenzij de macro die je opgeeft. Ik zie verder geen mogelijkheden meer. Wellicht proefversie word 2010 downloaden zoiets. Groet. ;)

Laatst bewerkt:
't Is inderdaad lastig om 'm werkend te krijgen bij het maken van een nieuw document; allicht dat je met een macroknop de actie kunt uitvoeren. Bij bestaande documenten werkt de macro wel. Ik zoek dus nog even verder...

Ja ik zocht ook al op diverse sites en microsoft zelf maar nope.:confused:

Gezien dat het best lastig is om een stadaard grijze achtergrond te krijgen heb ik besloten om een knop toe te voegen aan mijn toolbar.

Ik heb wel een probleem dat na het opslaan MS Doc. en door andere PC heropend blijft het MS Doc met het grijs achtergrond.

Ik ben op zoek naar een code die bij het Close MS Doc automatische het wit achtergrond activeert!!!

En waar moet ik de code zetten.

Alvast bedankt.

Dat kun je misschien doen bij het Document_CLose event.

Bedankt voor alle commentaar :thumb:

Opgelost dmv een knop met onderstaande code

HTML:
Private Sub Document_Open()
    ActiveDocument.Background.Fill.Visible = msoTrue
    ActiveDocument.Background.Fill.ForeColor.RGB = RGB(221, 255, 221)
    ActiveDocument.Background.Fill.Solid
End Sub

En in ThisDocument
HTML:
Private Sub Document_Close()
    ActiveDocument.Background.Fill.Visible = msoFalse
End Sub

Werkt prima:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan