word niet meer aut. uitgelogd bij site verlaten met aanvinken kruisje

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvh7251

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2010
nu ik windows 7 heb, word ik niet meer uitgelogd als ik de site verlaat. kan wel anders uitloggen, maar vind ik lastig. wie weet de oplossing? cookies staan aan.

bijdehand antwoord

daar heb ik wat aan, zeker niks anders te doen? heb heus alles al geprobeerd hoor

Is niet echt bijdehand want ik word nog steeds automatisch uitgelogd door alleen maar naar een andere site te gaan. Het kruisje heb ik nog niet geprobeerd.

Het heeft m.i. met de cookieverwerking van je internetbrowser te maken..

Een cookie is een klein textbestandje dat ervoor zorgt dat je, gedurende de tijd dat je bent ingelogd, door het systeem herkend wordt. Standaard accepteert een browser cookies. Het kan zijn dat jouw browserinstelling zo is aangepast dat de browser cookies niet accepteert.

Internet Explorer
http://support.microsoft.com/gp/cookies/nl

Mozilla Firefox
http://support.mozilla.com/nl/kb/Cookies in- en uitschakelen

Opera
http://help.opera.com/Windows/10.10/nl/cookies.html

Laatst bewerkt:
dat zit toch allemaal goed, daarom snap ik het niet. probleem zit gewoon aan upgrade browser ie 8 /windows 7 denk ik

Surf je in-private?
Bij internetopties -> Privacy -> staat een optie die aangevinkt kan worden:
geen gegevens verzamelen die door InPrivatefiltering worden gebruikt.

Ik zou deze optie gewoon maar aangevinkt laten en zelf uitloggen. Tja, ook privacy heeft een prijs...

Grappig raadsel. Kijk eens wat er gebeurt als je via Internetopties opnieuw instellen selecteert.

nu ik windows 7 heb, word ik niet meer uitgelogd als ik de site verlaat. kan wel anders uitloggen, maar vind ik lastig. wie weet de oplossing? cookies staan aan.

Als je je browser afsluit, ben je in ieder geval echt uitgelogd...

snap ik, maar wat heb ik daar aan, wil gewoon weten, hoe het komt, heb het nooit gehad en vind het lastig

Ik denk dat alleen Microsoft je een gedegen antwoord kan geven.
Dus eis het daar.

Misschien het probleem op een duidelijkere manier omschrijven , want volgens mij heb je bij de site dus iets aangevinkt dat je ingelogd wil blijven?

duidelijk

lijkt me toch zeer duidelijk. vroeger werd ik gewoon uitgelogd verliet de site bijv. bij marktplaats of bank met aanvinken van het kruisje. nu moet ik eerst op uitloggen vinken en dan op het kruisje om site te verlaten, dus dubbele handeling. heel simpel en duidelijk toch?

snelkoppeling

uiteraard heb ik bij de site ook niets aangevinkt om ingelogd te blijven. het probleem ligt gewoon aan de snelkoppeling die ik gemaakt heb voor bijv. marktplaats. alleen via een snelkoppeling heb ik dat probleem. ga ik via interneticoon op internet waar de startpagina op marktplaats staat, dan is het probleem niet aanwezig. ga ik vandaar uit naar een andere site, dan is het probleem er ook niet, dus het is alleen via een snelkoppeling, die op het bureaublad staat. blijf alleen ingelogd bij die zelfde snelkoppeling als ik die weer aanvink. vink ik een andere snelkoppeling aan waar ook marktplaats op staat, dan ben ik niet ingelogd

andere snelkoppeling toch ook ingelogd

sorry, maak een vergissing, vink ik een andere snelkoppeling aan waar ook marktplaats op staat, dan ben ik daar dus ook ingelogd, alleen via snelkoppeling van internet ben ik gewoon niet aangemeld. als ik me daar dus aanmeld en met kruisje de site verlaat, dan ben ik dus wel afgemeld, als ik open via internet snelkoppeling.

Kijk , als je met het kruisje sluit , ben je automatisch uitgelogd op elke site. Ik zie hiervan het probleem niet in , je zal ooit wel hebben aangeduid om automatisch aangelogd te blijven.

Enige oplossing is om je cookies allemaal te verwijderen of je browser in te stellen naar fabrieksinstellingen.

Hoi,
heb je hier wat aan?
Wachtwoorden, certificaten en andere referenties opslaan voor automatische aanmelding
U kunt Referentiebeheer gebruiken om referenties op te slaan, bijvoorbeeld gebruikersnamen en wachtwoorden die u gebruikt om zich aan te melden bij websites of andere computers in een netwerk. Voor meer informatie raadpleegt u Wat is Referentiebeheer?
Een wachtwoord toevoegen aan uw Windows-kluis
Klik hier om Gebruikersaccounts te openen.
Klik in het linkerdeelvenster op Uw referenties beheren.
Klik op Een Windows-referentie toevoegen.
Typ de naam van de computer in het netwerk waarmee u verbinding wilt maken in het vak Internet- of netwerkadres. Dit kan de NetBIOS-naam (voorbeeld: server1) of de DNS-naam (voorbeeld: server1.fabrikam.com) zijn.
Typ in de vakken Gebruikersnaam en Wachtwoord de gebruikersnaam en het wachtwoord die u voor die computer of website gebruikt en klik op OK.
Bron: help IE
Haal de referenties uit de kluis voor de sites waarvoor je automatisch uitgelogd wil worden. In het verleden heb je bij aanmelding IE waarschijnlijk toegestaan om je inloggegevens e/o wachtwoorden op te slaan.
Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan