Word opent niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ladyjulia18

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2005
ik kan al mijn word documenten niet meer openen, ook geen nieuwe. Ik krijg ook geen foutmelding, maar hij doet het gewoon niet meer. weet iemand een oplossing?

kan je word alleen wel openen?zo niet zou ik proberen het programma opnieuw te installeren.

word

hij opent wel een soort van, want ik krijg wel de eerste pagina, met de auteursrechten enz., maar normaal gaat hij dan openen, en nu doet hij dat niet.
ik heb al geprobeerd om office opnieuw te installeren, maar dat doet hij niet

Zoek met de zoekfunctie van Windows het bestand Normal.dot eens op.
Verwijder het en start Word opnieuw.

Guus.

Met een registercleaner bezig geweest ??

Heb je al systeem herstel geprobeerd of is het al te lang geleden?

Word eerst deinstaleren voordat je instaleerd.

jippie

ik heb het bestand normal.dot verwijderd, en nu doet hij het. kun je mij vertellen guus, wat het precies was?
groetjes julia

hij opent nu wel word, maar als ik het nu nog een keer wil doen, geet hij weer dat programma aan dat ik net heb verwijderd. maakt hij dat zelf aan, dat normal.dot?

Re: jippie

Geplaatst door ladyjulia18
ik heb het bestand normal.dot verwijderd, en nu doet hij het. kun je mij vertellen guus, wat het precies was?
Het bestand Normal.dot (onderdeel van Office) raakt wel vaker beschadigd en kan dan voor allerlei problemen in Word zorgen.
Als je het verwijderd hebt en Word opnieuw start, maakt Word een nieuw Normal.dot aan waarna alles weer normaal werkt.
(Het is zo'n beetje het enige trucje dat ik ken om Word weer aan de praat te krijgen, maar het heeft al vaak geholpen.:))

Guus.

Laatst bewerkt:
he guus, hij doet het weer niet....las ik hem net heb verwijderd, doet hij het., daarna loopt hij weer vast. Weet jij wat smc is?

Geplaatst door ladyjulia18
he guus, hij doet het weer niet....las ik hem net heb verwijderd, doet hij het., daarna loopt hij weer vast. Weet jij wat smc is?
Geen idee wat smc is (bij Pentax lenzen staat het voor Super Multi Coating, maar dat bedoel je vast niet:D) en zoals ik al zei, Normal.dot verwijderen is ongeveer het enige trucje dat ik ken om Word weer aan de praat te krijgen.
Ik zou even rustig afwachten. Grote kans dat Joost, de Office-expert op Helpmij, je vraag nog ziet.

Guus.

Laatst bewerkt:
Hai, :D

Lucia welke versie van Office heb je precies? (XP/2003,etc...)

Kun je uitleggen wat je doet op het moment dat Word crasht?

Krijg je een storing te zien van Word? (Zo ja doe een printscreen sla deze op als Jpg en voeg hem hier als bijlage toe)

Vertel....? :thumb:

Joost redder in nood?

ik heb windows millenium......heel jammer genoeg, en er zit office 200 op. Als ik hem open, dan zie ik het beginscherm, met de auteursrechten etc, en dan loopt hij vast,.,.......

groetjes julia

Neem aan dat je Office 2000 (de 0 vergeten) ;) bedoeld?

Ga naar menu Start/Uitvoeren en typ: winword.exe /a en geef een Enter. (Let op de spatie voor de slash)

Nu Start Word in veilige modus gaat dit wel?

ja dit gaat wel, alleen kan ik geen documenten openen. Kan het te maken hebben met de viruscontrole die dan vastloopt? en zo ja, waar kan ik dan uitschakelen dat hij word documenten scand?
groetjes julia.

Ps net norton 2005 geinstalleerd

AHA NORTON!!!!

* Open Norton:
* Druk op Opties
* Ga naar diversen
* Haal het vinkje weg bij de Office-pluggin zodat deze uitgeschakeld is!

Let op bij jou in Norton kan één en ander anders heten want ik gebruik NAV 2003 en heb ook nog eens een Engelse versie dus heb een vrije vertaal slag gedaan.

Sluit Nav en open hem daarna weer om te checken of de pluggin inderdaad uitgeschakeld is.

Let op Herstart de PC en open daarna Word weer..

Ps de save mode is enkel voor mij om een idee te krijgen van de mogelijke oorzaak...

See Yah! :thumb:

norton?

he joost, of anderen......
Wat doe ik als norton niet wil openen om zijn opties te veranderen?

groetjes julia

MM je valt van het ene probleem in het andere das toch erg vervelend...

Zou je niet beter NAV even deïnstalleren en daarna Word weer testen.

Als het goed is dan NAV weer installeren en alle updates draaien....

Lijkt mij dat als NAV niet open kan dat je ook de functies van Norton niet kunt gebruiken dus Scannen enz...

Iets zegt mij dat het een Installatiefoutje moet zijn want normaal moet Norton gewoon openen als je vanuit de Snelkoppeling of het systeemvak hem opent..

Mijn gevoel zegt dat jou probleem door die pluggin veroorzaakt wordt.

See Yah! :thumb:

Toch ff proberen of ik iets kan vinden:

* Geeft Nav nog een storing bij het niet openen?

Probeer ff wat meer info te geven dan kan ik voor je zoeken! :thumb:

he joost....

Nou ik weet het niet meer........ik heb de snelkoppeling kunnen verwijderen, maar verder opent norton antivirus niet. Hij opent wel norton systemworks, maar daarin kan ik geen antivirus openen.

suggesties?

Groetjes julia

Van Office weet ik genoeg...echter van Nav een stuk minder.

Op zich is het simpel jou probleem is ontstaan na installatie van NAV...Mijns inziens door de Office-pluggin..

Jij bent echter niet in staat om NAV te openen dus is het programma lijkt mij niet goed geïnstalleerd..Ik kan die storing ook niet verklaren...

Wellicht kun kun je in het virusprogramma gedeelte van dit forum de exacte versie van jou NAV plaatsen en een omschrijving van het probleem.

Vertel tevens dat je probeerd de Office-pluggin van dit programma uit te schakelen..

Daar zitten maar zat mensen welke jou verder kunnen helpen met NAV..

Als Nav weer draait en de Office-pluggin staat uit dan stel ik voor dat je weer terugkeert naar dit Word-topic..

Succes! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan