(Word) Pagina-einde krijgt opmaak vorige pagina?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eikenboom

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2002
Deze vraag moet bijna al eerder gesteld zijn maar ik kan niks vinden ik zoek waarschijnlijk op verkeerde termen.

Het gaat om het volgende(Heb voorbeeld plaatje bijgevoegd)

Als ik een harde enter geef op een pagina(Pagina einde) krijgt deze de opmaak van het opmaakprofiel van de kop(Inleiding) van de volgende bladzijde.
En dit geeft dan een zwarte balk die ook bij het printen zichtbaar is. Wat ik dus nioet wil. Deze zwarte balk moet weg. Ik zoek me suf naar instellingen maar krijg het niet voor elkaar. Wie weet wat waar anders ingesteld moet worden?

De harde enter weghalen heeft geen zin want dat werkt niet fijn.

Bij voorbaat dank..

Voorbeeld
voorbeeld.JPG

Laatst bewerkt:
Ik kan mij er zo 1,2,3 qua oorzaak nog maar weinig bij voorstellen. Kun je het bestandje (als het tenminste onder de 100KB blijft) even als .doc of .zip meesturen ?

Hai Eikenboom, :D

Word bewaard standaard de opmaak in het laatste paragraafteken van de alinea.

Wanneer je dus in een bepaalde opmaak werkt en een einde plaats dan krijgt deze idd die opmaak mee.

Twee oplossingen:

1. Of je koppiert een eindemarkering eroverheen welke deze opmaak niet heeft en dus de huidige daarna wissen.

2. Of je selecteert het einde en gaat naar het boxje met stylen 1e van de werkbalk en kiest daar opmaak wissen of stijl standaard of platte tekst etc...

Succes! :thumb:

Yep....

Denk dat het werkt nu.

Bedankt!

Maar is dit niet uit te zetten dat die opmaak automatisch gekopieerd wordt.

Tja...nu wil je eigenlijk de kracht van Word uitschakelen!
(enne..daar zijn al heel wat mensen over gestruikeld)

Als je nu gewoon dat opmaakprofiel met die zwarte achtergrond eens veranderd dat hij na de (ENTER) zeg maar als volgprofiel gewoon (Standaard) kiest.

Denk dat je er dan ook bent. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan