word processor ondersteund?

Status
Niet open voor verdere reacties.

verstraeten

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2004
hoi

ik heb een nieuwe processor en mobo gekocht maar omdat mijn pc niet wil opstarten denk ik stilaan dat mijn processor niet word ondersteund.

ik heb een Asus P5ND2-SLI moederbord en een Intel Pentium 4 processor 640, 3.20 Ghz, 800 MHz FSB, 2 MB L2 Cache, 04A Platform compatibility guide, LGA775, en er staat ook nog Intel EM64T op.

ik heb op op de site van Asus gezocht maar ik ben niet zeker welke processor het is.

zou iemand kunnen zeggen als de processor ondersteund word door mijn mobo???

alvast bedankt

verstraeten zei:
hoi

ik heb een nieuwe processor en mobo gekocht maar omdat mijn pc niet wil opstarten denk ik stilaan dat mijn processor niet word ondersteund.

ik heb een Asus P5ND2-SLI moederbord en een Intel Pentium 4 processor 640, 3.20 Ghz, 800 MHz FSB, 2 MB L2 Cache, 04A Platform compatibility guide, LGA775, en er staat ook nog Intel EM64T op.

ik heb op op de site van Asus gezocht maar ik ben niet zeker welke processor het is.

zou iemand kunnen zeggen als de processor ondersteund word door mijn mobo???

alvast bedankt
mss best informeren waar je de boel kocht ...

je hebt wel naar de deluxe versie gekeken. is daar verschil in??
en het moederbord piept niet als ik alleen de videokaart en ram er in het zitten, pas als ik de processor er in zet begint die te piepen.

en de vierkante stekker heb ik aangesloten ja want doe ik dat niet dan piept de pc ook niet maar doet ook even weinig

Laatst bewerkt:
Rare vraag misschien, maar je hebt toch wel DDR2?
Zo ja, probeer het met een reepje.
Ook alles even uitbouwen, en alleen de CPU, speaker, voeding, en videokaart aan sluiten, en de 2 powerswitch pinnen even kortsluiten, hoor je dan ook biosbeeps?

ik heb ddr2 ja.

en hij piept als er geen ram in zit, dus dat klopt want hij geeft pauzes tussen de pieps.

het moederbord werkt eigenlijk pas alleen met de videokaart en het ram geheugen geinstalleerd, pas als ik de processor er insteek begint die constant te piepen. zonder pauzes tussen. daarmee dacht ik de processor wordt niet ondersteund.

Denk dat de FSB niet goed geinitialiseerd wordt, reset de bios eerst, en probeer het nog eens, loop ook alle aansluitingen eens goed na, ventilator(s) case open jumper misschien.

FSB ???

en heb de bios al eens rereset, alle aansluitingen kloppen.
en wat bedoel je met de ventilator case jumper??

ik heb juist nog eens geprobeerd en het heeft wel degelijk met de processor te maken denk ik, want ik haal de processor er uit en hij begint niet te piepen leg ik de processor in de socket werkt het ook nog maar eenmaal ik de processor opspan begint die te piepen.

Laatst bewerkt:
Het is ventilator, is die wel aangesloten?, die voor de cpu, anders doet ie 't misschien ook niet.
Was de komma vergeten, met de jumper op case open, je weet 't niet, hè.
Denk dat het ruilen wordt, zo schiet het ook niet op.

ja de ventilator is aangesloten, hij begint na ong 5 sec te piepen en dan piept die ong 20 sec en dan begint het weer opnieuw.
zou er iets schelen met de processor??

moet ik eigenlijk beeld krijgen als ik alleen mijn videokaart en ram er in heb zitten? zonder processor dus, want dan werkt die zonder te piepen.

Hoi !

Zonder processor erin zul je natuurlijk nooit geen beeld krijgen !

Nogmaals: Koeler aangesloten op je MOBO ? en op de daartoe bestemde aansluiting ?

Dat ononderbroken piepen duidt er m.i. toch op dat je systeem niet opstart omdat de processor niet het signaal krijgt dat ie gekoeld wordt. Heet bij Asus: C.O.P.

Heb je de koeler op de processor wel juist gemonteerd ? (Koelpasta etc.)

Als dat allemaal oke is zou ik de spullen maar omruilen bij de leverancier.

Greetz,

Harry

ja de koeler is aangesloten en heb de processor er miss al 5 keer opnieuw ingezet.
en ik heb hem nu eens laten piepen en nu blijkt dat hij ong 20 sec piept en dan weer opnieuw begint.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan