Word reageert niet meer na een tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rianne1983

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2008
Beste mensen,

Word (Office 2003) veroorzaakt een groot probleem bij mij. Als ik in een document aan het werken ben loopt Word na een 1/2 uur vast. Ik krijg dan boven in beeld: Word reageert niet en kan het document niet sluiten. Ook niet via Taakbeheer. Ik moet dan zelfs mijn laptop via de knop afsluiten omdat ik niet verder kan werken ik Word. Na afsluiten en opnieuw opstarten kan ik weer verder maar na 1/2 uur krijg ik weer hetzelfde probleem.

Ik word er zo langzamerhand moedeloos van. Ik heb ruimte op mijn schijf en ben alleen in Word en Internet Explorer aan het werk.

Ik ben bezig met mijn scriptie en dit kost mij zoveel tijd, krijg er een writers block van en ben bang dat ik uiteindelijk mijn document zal verliezen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt!!

Groetjes,

Rianne

Hoi,

gebruik je Norton Antivirus?
Zo ja, lees dan dit eens.

Grtz.

Hoi!

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb inderdaad gelezen dat Norton een probleem kan zijn. Vandaar dat ik gisteren Norton heb verwijderd en een ander anti-virus programma (Avast) heb geinstalleerd in de hoop dat dit het probleem zou verhelpen. Helaas deed het probleem zich vandaag weer voor.

Ik sla elke 2 minuten mijn werk op en start nu elk half uur opnieuw mijn laptop op om het te voorkomen maar er moet toch een betere oplossing voor zijn?

Hoi,

tja,......je zou eens kunnen proberen je laptop "op te schonen", voor een deel gaat dat prima met CCleaner! Install. en run het eens.
Defragmenteer je harde schijf eens als dat al weer een tijdje geleden voor het laasts gebeurd is.
Tenslotte kun je Microsoft Office nog eens opnieuw installeren als je over de software beschikt, maar ik betwijfel of dit laaste helpt.

Suc6.

Heb CCleaner gedownload en na installatie gebeurde er niets en kan het programma niet meer terugvinden in de lijst programma's. Vreemd.

Ik denk dat ik maar gewoon moet blijven opslaan en opstarten. Ik snap te weinig van pc's om problemen op te lossen blijkbaar.

In ieder geval bedankt voor de hulp!

Grtn,

Rianne

Heropstarten van de hele computer is misschien wel wat drastisch.

Een programma met taakbeheer beëindigen is inderdaad vaak geen avans.
Maar wist je dat e op het tabblad processen het proces winword kan beëindigen?

In 99% van de gevallen is dat dan ook steeds mogelijk.;)
Heb je het removaltooltje van symantec al gedraaid? Mogelijk zijn er nog nortonbestanden achtergebleven die roet in word gooien.
Als daarna het herinstalleren van office geen oplossing bied zou ik formatteren.

PS: nogmaals een bewijs wat voor slecht stukje software norton is en waarom je het nooit zou mogen installeren en meteen zou moeten verwijderen op voorgeinstalleerde systemen:) Goede raad voor in de toekomst;):thumb:

Heb je het removaltooltje van symantec al gedraaid? Mogelijk zijn er nog nortonbestanden achtergebleven die roet in word gooien.

idd,.....vergeten te vermelden, heel belangrijk.

Bedankt voor de tip over Norton. Zo'n slecht programma dus. Ik zeg het voort!

Gr,

Rianne

ITrouwens, over het verwijderen, ik ben nog eens in mijn programma's gedoken en kom inderdaad nog wat dingen van Symantec tegen. Kan het kwaad als ik dit gewoon handmatig verwijder?

1. Wees er zeker van dat je álle programma's van symantec hebt verwijdert!
2. Wees er zeker van dat je de symantecremovaltool hebt gedraait.

Zoja, dan mag je dat handmatig verwijderen.

Ik heb geprobeerd om die remove tool te downloaden maar er zijn er zoveel vd Symantec website. Ben er niet zeker van welke versie van Norton ik had. Het zat op mijn laptop toen ik hem een jaar geleden kocht. Ik neem aan Norton 2007 maar ben er niet zeker van. Ik ben beter in het schrijven van mijn scriptie dan software downloaden. Hopelijk weet iemand welke removal tool ik moet hebben?

Nogmaals heel erg bedankt voor alle hulp!

Rianne

het symantecproduct dat op je pc stond, stond er standaard op neem ik aan?

Wat voor pc had je? (merk + typenummer)

Helaas vind ik het niet zomaar terug. Staat het niet in de handleiding van de pc ofzo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan