Word reageert vertraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dotter

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2003
Kenissen lopen tegen het volgende -vervelende -probleem aan.
Als zein Word aan het typen zijn, gebeurt het de laatste tijd, dat de
letters ahw vertraagd op het scherm komen. Ook backspace, tab ed hebben hier
last van.
Als je druk aan het typen bent gaat het dus mis; je gebruikt teveel tabs of
letters (want je ziet ze niet verschijnen ed) enz.
Het is alleen in Word het geval, niet in Wordpad, of powerpoint ofzo.
Dus waarschijnlijk niets van Windows of het toetsenbord.
Heeft iemand hier een verklaring/oplosssing voor?

Computer draait op Win98, 128Mb en Office 97

Een optie is om Word (lees Office 97) opnieuw te installeren.

Dan heb je hier met een macro-virus te maken. Ik weet op dit moment niet zo gauw een oplossing te vinden. Moet trouwens zo weg en ben pas na middernacht weer hier aanwezig.

Dennis.

Of gebeurt dit als ze werken midden in grote documenten? Ik merk zelf altijd enige vertraging als ik midden in een groot bestand aan het redigeren ben. Volgens mij komt dit gewoon doordat Word voor de rest van het document de hele boel moet verschuiven en herberekenen.

Nou nee, het gebeurtal als je misschien 2 regels hebt getypt

Ik weet het niet zeker meer Pentium II of III, wel 550 Mghz. De computer is een jaar of 5 oud.
De problemen zijn -volgens hen- ontstaan, toen ik er een virusscanner (AVG) en Adaware heb opgezet. Ze hebben een inbelverbinding, maar nooit een virusscanner erop gehad. (We gebruiken Internet bijna nooit, is dat dan nodig?) De comp had ook een paar virussen en wat spyware die ik verwijderd heb, maar het viel alles bijelkaar wel mee.
Het is wel raar dat alleen Word er last van heeft

Hai, :D

Zet Bij Extra/Opties bij spellingscontrolle en gramatica eens de spellingscontrole tijdens typen uit. (en de gramatica controle)

Helpt dit? :thumb:

Ik zal dat proberen zo gauw ik weer bij mijn kennissen ben, zal wel volgende week een keer worden.

Heb wel alvast doorgegeven dat ze spelling en gramaticacontrole moeten uitzetten, maar heb door omstandigheden verder nog niets van hen gehoord. Zal zo spoedig mogelijk informeren hoe het er mee is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan