Word sjabloon opslaan en mailen

nando64

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2009
Beste leden,

Ik heb een Word formulier (sjabloon) waarin ik een opdrachtknop heb geplaatst. Via die opdrachtknop wil ik het sjabloon opslaan als een normaal Word bestand op een vaste locatie. De bestandsnaam moet worden gebaseerd op de inhoud van bepaald tekstvak. Tevens wil ik dan het opgeslagen bestand per email verzenden naar een vast emailadres. Ik heb meerdere pogingen gedaan om dit via online verkregen vba code te doen. Echter krijg ik het niet voor elkaar. Zou iemand mij aan de juiste vba code kunnen helpen?

Eerst een misverstand wegnemen dat ik bespeur in je verhaal: een Word sjabloon hóef je niet apart op te slaan als een Word document. Als je in die situatie komt, dan heb je de sjabloon geopend. En dat is nou net níet de bedoeling. Sjablonen zet je in de map met gebruikerssjablonen (als ze klaar zijn uiteraard) en daarna gebruik je een sjabloon door vanuit <Bestand>, <Nieuw> een nieuw document te maken waarbij je de gemaakte sjabloon gebruikt, en niet de sjabloon Normal.dotx (of normal.dotm, als er VBA in zit). Een nieuw document is per definitie een docx bestand.

Ik wil best even naar je sjabloon kijken, maar ik ga hem natuurlijk niet eerst zelf bouwen. Dus graag de betreffende sjabloon uploaden.

Terug
Bovenaan Onderaan