Word sjabloon opslaan en mailen

Ik zal er nog even naar kijken vandaag, want de aangedragen 'oplossing' is dat natuurlijk niet. Je gebruikt een sjabloon om nieuwe documenten te maken. En dat kan dus prima. Sjablonen met velden zijn in beginsel wel handig, maar in de praktijk niet altijd. Omdat velden nu eenmaal leeggemaakt kunnen worden. Of, zoals nu blijkbaar het geval is, als veldcodes worden weergegeven. En dat wil je natuurlijk niet.

Ik zie twee oplossingen, waarvan je zelf maar even moet aangeven welke je zou willen.
De eerste is: blijf de invulvelden gebruiken, maar zet ze, als je het document opslaat, om naar tekst. Dan eindig je dus met een document zonder velden. Kan er ook niks fout gaan.
De tweede: gebruik geen velden, maar maak een schermformulier (VBA) in de sjabloon, waarin je alle informatie opvraagt. Met een druk op OK worden de gegevens dan m.b.v. bladwijzers op de juiste plek in het document gezet. Dat heeft twee voordelen: je document bevat altijd tekst, geen velden(codes). En je kunt het document altijd aanpassen door het formulier te openen en daarbij de ingevulde gegevens in te lezen.

Ik hoor wel wat je voorkeur heeft 😊.

Terug
Bovenaan Onderaan