Word slaat mijn wijzigingen niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anita80

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 dec 2010
Kent iemand het volgende probleem:
(ik werk met word 2010)
De hele dag gewerkt aan een bestaand bestand. Aan het eind van de dag wil ik deze opslaan in de .doc versie zodat ik deze ook kan openen op mijn werk. Word 2010 geeft aan dat ie in de compabiliteitsmodus werkt. Ik geef het bestand een nieuwe naam en sla deze op. Als ik nu dit bestand open in word 2010 of welke andere versie dan ook, zijn de wijzigingen van vandaag niet opgeslagen en ben ik dus alles kwijt. Ook het openen op een andere computer doet deze niet.

De enige wijze om de wijzigingen goed op te slaan is om een optie aan te vinken zodat word uit de compabiliteitsmodus gaat en het bestand als docx opslaat. Echter niet alle word versies kunnen dit dan weer openen. Erg raar dat Word je gemaakte wijzigingen niet op slaat en dus een oudere versie opslaat.

Kent iemand dit probleem en hoe dat te verhelpen?

Hoi,

Dat is inderdaad heel raar, dat je het document niet op kan slaan in het formaat van een eerdere Word-versie.
Werk je niet toevallig met een trial-versie van MsOffice?
Op zich is het overigens geen probleem om het als docx op te slaan.
Want je kan op computers met een 'eerdere' versie van MsOffice (dus vóór MsOff2007) een gratis compatibiliteitspakket installeren waardoor op die computer ook docx en bijvoorbeeld xlsx ('nieuw' Excel-bestand) geopend kunnen worden.
Je kunt dat hier downloaden:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466&displaylang=nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan