Word spelling controle Nederlands.

Status
Niet open voor verdere reacties.

riesdebruyn

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2004
Berichten
36
Dag Forumleden.

Ik heb een laptop waar ik WORD 2003 op heb staan.
Hier staat een Nederlandse spelling controle in, maar sinds kort springt hij steeds op
ENGELS (VS) Wat ik ook doe bij opties, waar je de taal in kunt stellen, hij komt steeds weer terug en is er soms ook weer moeilijk af te krijgen. Maar zoals ik al zeg …is hij er af, en vervangen door Nederlands standaard, is er soms na een woord weer ENGELS (VS) Mijn desktop heb ik geen last.
Nu had ik ook een WORKS/WORD van 2002 liggen, erop gezet en die doet precies hetzelfde.
Ik heb dit ook al twee keer bij de FAQman van computer idee gevraagd, maar die reageert er niet op dus? Is er iemand die mij kan helpen.

Groet Ries.
 
Heb je het via configuratiescherm aangepast of in het document zelf. Want in dat laatste geval geldt het alleen voor het document waarin je (gaat) werken.
 
Mijn beste Flow10

Wat je bedoeld met configuratiescherm weet ik niet.
Ik weet wel, als ik word open dat ik dan bij extra - taal – taalinstellen bij Nederlands standaard kom, nou ik kan dat daar als standaard Nederlands instellen.
Wanneer ik dat doe, en hij pakt Nederlands hij bij de eerstvolgende keer weer op Engels (VS) staat.

Groet Ries.
 
Als je via "start" naar configuratiescherm gaat, kies je vervolgens "landinstellingen" en kies je voor "Nederland" vervolgens klik je op tabblad "talen" en daar op "details" en dan stel je in "Nederlands (Nederland) - Verenigde Staten (internationaal)", je klikt onderaan op "toepassen" en op "OK". En dan is je taal ingesteld voor alles wat je verder gaat doen.
De manier waarop jij het doet, geldt het dus alleen voor het bestand waarin je werkt en dien je dat telkens weer opnieuw in te stellen.
 
Hoi Flow10

Ik heb dat gedaan en hij staat inderdaad op Nederland Nederlands.

Dus daar ligt het niet aan.

Groet Ries.
 
Hoi Ries,

Tja, dan weet ik het ook niet meer. Zoals ik omschreef is eigenlijk de manier om het aan te passen. Wat je nog kan doen is het forum doorzoeken op b.v. "taal instellen", omdat deze vraag regelmatig gesteld wordt. Wie weet staat er ergens nog een andere manier omschreven waarmee het je wel lukt.
Succes !

Groet, Flow
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan