Word Standaard mappen openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Hai,

Als ik in WORD een document wil openen of opslaan.
Pakt hij automatisch de map mijn documenten op mijn harde schijf.

Maar ik wil dus niets opslaan op mijn harde schijf. Alles moet op het netwerk opgeslagen worden en vanaf het netwerk geopend worden.
Hoe stel ik dat als ik document1 wil opslaan als worddocument hij automatisch een map op mijn F: (netwerk) pakt en niet dat ik eerst moet gaan zoeken naar mijn netwerkschijf.

Is dit uberhaupt mogelijk?
Ik werk met Windows Me en Word 2000

Dit vond ik. Heb je hier iets aan?

Mijn netwerklocaties
De map Mijn netwerklocaties, die zich in de dialoogvensters Openen en Opslaan als op de balk Mijn locaties (locatiebalk: de balk aan de linkerkant van bepaalde dialoogvensters (zoals Openen, Opslaan als of Afbeelding invoegen) die snelkoppelingen bevat naar de mappen Onlangs geopend, Bureaublad, Mijn documenten, Deze computer en Mijn netwerklocaties.) bevindt, is een geschikte locatie voor het opslaan van bestanden die u wilt kopiëren of publiceren (publiceren: een kopie van een bestand in de HTML-indeling (Hypertext Markup Language) op een webserver opslaan.) naar mappen op netwerk- of webservers. Door bestanden op een server (server: in een lokaal netwerk is dit een computer waarop de toegang wordt beheerd tot (een deel van) het netwerk en de bijbehorende bronnen, zoals printers. Op internet is een server een computer waarop webserversoftware wordt uitgevoerd die reageert op verzoeken van het HTTP-protocol. Een server wordt ook wel host genoemd.) op te slaan, biedt u anderen de mogelijkheid deze bestanden te openen

Je kan de standaardmap in Word instellen in Word zelf. Klik op Extra/Opties en ga naar het tabblad bestandslocaties. Selekteer daar documenten. En kies voor wijzigen. Ga daar naar de juiste syandaardmap op het netwerk en de volgende keer dat je Word opstart is dat de standaardmap voor opslaan en openen.

Bedankt voor jullie antwoorden

met het antwoord van Wim kwam ik uit de voeten.

Thnx;):thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan