word start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

g.baart

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2004
Ik kan ineens Word niet meer opstarten. Ik krijg de melding:
"er zijn te weinig bronnen beschikbaar, wilt u de toepassing afsluiten. WinWord reageert niet".

Ik klik op ja en ga dan terug naar bureaublad. Maar dan kan ik opeens niets meer. Bijv. IE opstarten geeft dan de foutmelding: Onvoldoende geheugen voor deze toepassing. Terwijl dat normaal gesproken geen probleem geeft.

Weet iemand wat er aan de hand is????

Hai G, :D

Dit is een vervelende storing en kan aan heel veel verschillende zaken liggen!

Dus zullen we de opties één voor één gaan doorlopen..(in fases wel te verstaan)

Begin eens met:
* Herstart de PC

* Voordat je Word opstart rechtermuisknop op de statusbalk van Windows (Start) en kies Taakbeheer
Kijk op het tabblad prestaties hoeveel CPU je gebruikt (meldt dit) en hoeveel Wisselbestand je gebruikt (meldt dit)

* Ruim de pc eens op en draai een defragmentatie:
Dus: Naar Start/Alle Programmas/Accessoires/Systeemwerkset en dan schijfopruiming
Klik extra aan: "Tijdelijke bestanden" en dan Ok

* Draai defragmentatie uit hetzelfde menu

* Herstart de PC

* Ga naar OfficeUpdate via het helpmenu van een Officeprogramma (of via windows update) en update de pc net zo vaak totdat er geen updates meer beschikbaar zijn...

* Herstart Word

En nu de vraag heeft dit iets opgeleverd?
En ook nog belangrijk...welke versie van Word (office) heb je?

See Yah! :thumb:

Uiteraard heb ik de pc al een aantal malen opgestart. Hielp niet.
Vervolgens uitgebreide schijcontrole en fouten herstelt.
Hielp niet
Daarna gedefragmenteerd
Hielp niet
MS word gedinstalleerd en opnieuw geinstalleerd
Hielp niet

Als ik met rechter muisknop op sttusbalk van windows klik zie ik overigens geen taakbeheer kan ik dat ergens anders vinden?

Ik heb op dit moment MS word 2000 Uit het works suite 2000 pakket

Hai, :D

Hmm das jammer dat je nog niks verder bent..maar dit soort zaken laten zich ook niet altijd even eenvoudig oplossen!

Persoonlijk geen ervaring met Works maar goed ga toch mijn best doen voor je.

Sluit Word en hernoem Normal.dot
Herstart Word...helpt dit?

Sluit Word en hernoem de (register) Data-set...herstart Word ...helpt dit?

Hoe je deze handelingen uitvoert heb ik hier uitgelegd:
http://office.webforums.nl/forum/viewtopic.php?t=5389

Succes! :thumb:

Hoi , Ik ben zelf ook verder gaan zoeken. Ik kon wel word opstarten als ik eerst works start en vandaaruit word. (heel bijzonder) Nu blijkt Works 2000 een uitgeklede versie office 2000 te zijn. (zonder excel en ander handige programma) Daarnaast had ik office 97/98 draaien voor de volledige excel en Power point enz. Dit draait al geruime tijd prima. Tot nu toe.
Ik heb office 97 erafgehaald en nu doet alles het perfect. Ik heb alleen geen power point en uitgebreide excel meer maar daar moet ik een andere oplossing voor vinden (heb je misschien een idee?)
Kortom Probleem opgelost. Bedankt voor de hulp

Groeten:thumb:

Hai, :D

Graag gedaan!

Ik wist niet dat je zowel Office als Works geïnstalleerd had.
Deze staan erom bekend dat deze conflicteren met elkaar. Dit alleen al om het feit dat ze enkele zaken van elkaar delen.

Bij een setup van een programma worden systeembestanden standaard geregistreerd naar de locatie waar de setup ze wilt hebben en van waaruit een programma deze gaat zoeken..Als de het systeembestanden van het ene programma vervolgens overschreven worden door gelijknamige bestanden uit het andere programma kun je vervolgens dit soort problemen krijgen...

Persoonlijk was ik verder gegaan met de Office versie maar goed dit is persoonlijk.

Wat je nog kunt proberen is een aangepast installatie van Office 97 waarin je alleen Powerpoint e.d. installeerd en dus niet Word.

Misschien dat het dan prima draait..(kwestie van proberen)

Succes! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan