Word start telkens met zandloper die niet van het scherm verdwijnt

Status
Niet open voor verdere reacties.

tondebrouwer

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2011
Bij het opstarten van Word (onderdeel van MS Office 2007), gaat hij in de wachtstand (in mijn geval zandlopertje). Wat er op de achtergrond gebeurt, is niet te achterhalen. De actie kan wel onderbroken worden door bijv. een letter in te typen, maar komt steeds in deze modus terug. Word is enorm traag; er zit nauwelijks beweging in. Annulering is niet mogelijk. Hij blijft in de actiemodus draaien; zonder te weten welke actie uitgevoerd wordt. Andere MS applicaties hebben dit niet. Ik heb Office geheel opnieuw geinstalleerd en raad eens; hij blijft het doen. Het steeds maar knipperen van de cursor/zandloper doet pijn aan je ogen. Wijzigen van de cursor lost het ook niet op.
Een document maken, is een irritante en tijdrovende bezigheid. Hoe los ik dit op? Wie heeft er ervaring mee?
m.vr.gr.
Ton de Brouwer

Laatst bewerkt:
Hoi,
geef ff aan welk besturingssysteem dat je hebt dan kunnen we je mss beter helpen. Als je het hebt over Office 97 verwacht ik een vrij oud besturingssysteem.

Kun je aangeven of de traagheid ergens door is veroorzaakt? Bijvoorbeeld een nieuwe macro die is geïnstalleerd, nieuwe software o.i.d. of is het geleidelijk gebeurd?

Bij mij draait Windows 7. Sorry het gaat om Office Professional 2007. De cursor/zandloper verschijnt direct bij de opstart ongeacht wat er open is. Geen idee met welke achtergrondactie Word bezig kan zijn. Alle knoppen geprobeerd, zonder resultaat. Bij andere Officetoepassingen bestaat het probleem niet!

Je kan met de Office-cd de installatie herstellen, als je de cd erin doet krijg je verschillende opties waaronder "deze installatie herstellen" o.i.d.

opnieuw office installeren

die optie al uitgevoerd en guess what
na opening van Word bleef het programma meteen weer hangen; dus onveranderd en toen ggrrrrrrrrrrr........

Heeft het eerder wél goed gewerkt of heb je het probleem vanaf het begin gehad?

Voer het volgende commando uit. "ren %gebruikersprofiel%\Application Data\Microsoft\Templates\Normal.dotm OldNormal.dotm" natuurlijk zonder de " tekens.

Groetjes Erik

Laatst bewerkt:
Word was stabiel. oorzaak niet te achterhalen.
Erik ik heb te weinig kennis om je suggestie toe te passen. Je vermoeden kan juist zijn. Maar hoe nu verder? Ik wordt gek van het geschitter van de cursor.

hier de regel "ren %gebruikersprofiel%\Application Data\Microsoft\Templates\Normal.dotm OldNormal.dotm" kopiëren en plakken in zoekbalk van het startmenu, zonder de " tekens, en dan enter. Daarna word opstarten.

Groetjes Erik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan