Word: subroutines aan mekaar lassen (oa)

Status
Niet open voor verdere reacties.

dollypaddy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jul 2004
Berichten
1
Hallo iedereen

(sorry voor de lange tekst)

De bedoeling van mijn "project" is dat mijn leerlingen in een Word-document oefeningen (meerkeuze, invuloef., enz) maken en dat ze onmiddellijk kunnen zien of hun antwoord juist of fout is en hoeveel punten ze gescoord hebben.
Eerst even mijn werkwijze schetsen want mogelijks schort daar al iets aan: in een Word-document typ ik de opgaven en dan m.b.v. de werkbalk "Werkset Besturingselementen" voeg ik objecten in zoals een ComboBox, een Tekstvak, enz. Daarna voeg ik in de VBA-editor de code in voor ieder object. Dit lukt perfect voor de Combobox: bij het aanklikken van het antwoord verschijnt (via een Label) Juist of Fout en (via een tekstvak) de behaalde punten voor deze opgave.
Nu mijn problemen:
1) Voor de invuloefening (Tekstvak) heb ik gewerkt met "txtOpgave2_Change" maar dit is blijkbaar niet de goede manier want van zodra er getypt wordt verschijnt in het Label meteen Fout. Hoe kan ik er voor zorgen dat het antwoord pas gecontoleerd wordt nadat bvb op de Enter-toets is gedrukt?
2) Door mijn manier van werken bekom ik subroutines voor ieder object die volledig los staan van mekaar. Blijkbaar moet ik nog een "overkoepelend iets" van code schrijven zodat de gebruiker verplicht wordt te starten met de 1ste opgave, deze slechts 1 keer kan beantwoorden en dan automatisch verwezen wordt naar de volgende opgave. Hoe kan dit?
3) De behaalde punten tonen per oefening lukt perfect maar voor de totale eindscore kom ik er niet, de score van de laatst gemaakte opgave wordt getoond. Ik vermoed dat dit probleem opgelost wordt met het antwoord op 2).

Alvast bedankt!
 
Antwoord op vraag 1: Ik ben niet heel erg thuis in Word VBA, maar kijk eens of er een AfterUpdate event is. onChange wordt afgevuurd zodra de tekstbox wijzigt (en dat is na het eerste karakter ook al het geval.

Voor wat betreft de doorloop van het programma denk ik dat dat nog wel eens een flinke kluif kan worden.

Voor het optellen is m.b.v. bookmarks voor de velden en een routine die bij het wijzigen van de tekstvakken voor de punten onderin een tekstvak bijwerkt nog wel iets te verzinnen.

Ik heb zelf een enquete applicatie gemaakt met ASP. Die slaat de gegevens op in een database en daar kun je vervolgens alles mee doen wat je wilt. Ik denk dat Word hier niet de beste keus is.


Grtz,
 
Zit me net te bedenken dat je met VBA ook secties van het document zichtbaar zou moeten kunnen maken. Weet niet zeker of het kan, maar wellicht iets om naar te kijken.


Grtz,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan