Word Tabel liggend

Status
Niet open voor verdere reacties.

joanne

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Maar ik wil koptekst/chapter etc. en paginanummer staand onderaan rechts in het bestand hebben.

Zo op het eerste gezicht onmogelijk of kan het wel?

Iemand een idee?

Joanne

Joanne,

Heb je die vraag elders gesteld? Ik naar mijn gevoel midden in een topic

tabellen

Geplaatst door blacksheep
Joanne,

Heb je die vraag elders gesteld? Ik naar mijn gevoel midden in een topic

Heb even de zoekfunctie gebruikt, maar zover ik weet niet. Wel over tabellen, maar anders.

Joanne

Geplaatst door joanne
Maar ik wil koptekst/chapter etc. en paginanummer staand onderaan rechts in het bestand hebben.

Hoi,

Je hebt volkomen gelijk Joanne .... een retorische vraag, want wat je wilt, dat kan inderdaad niet:
Je wilt een KOPTEKST, "onderaan rechts" in je bestand ..... ?????
En je wilt onderaan rechts in je bestand een (1 ???) paginanummer hebben ... ????

Teun

uitleg

Ik bedoel...

tabel moet liggend op de pagina, staand krijg ik alle tekst er niet op. OK, ik schreef over een koptekst, in dit geval de voettekst+paginanummer. Zag het in een boekje, vandaar...vond het ook heel vreemd.

Joanne

Hoi,

1 Menu: Invoegen > Eindemarkering> Sectie-einde volgende pagina
en hierna:
2 Menu: Bestand > Pagina-instelling ... ; tabblad 'Papierformaat', keuzerondje bij liggend. Vervolgens kan je op deze liggende pagina een tabel aanmaken die daarmee automatisch de breedte kiest tussen de marges van de liggende pagina.

Wil je hierna weer een 'gewone' staande pagina, dan herhaal je stap 1

Grts, Teun

kurende tabellen

Klinkt aannemelijk, ga het zo uitpluizen. Bedankt!
Mocht ik vast l:open, zie je me vanzelf verschijnen.
Groeten,

J:) anne

Probleem ligt ook hier in v.w.b. de tabellen dat papierformaat, geen A4 maar 16,5 x 24 cm is, marges moeten top,bottom,links,rechts 2 cm zijn en de tabellen zijn op A4 gemaakt.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Welke versie van Word gebruik je, ~97, ~2000 of ~XP?

Teun

Ben er nog niet aan begonnen, zit nu gebi:cool: l:8-0: geerd naar het tennis van Federer te kijken.

Heb geinstalleerd Office 97, maar gebruik toch Word 2000, vlgns mij, kreeg ik erbij toen ik deze PC kocht, jaar of 3 geleden.
Oh ja, en werk onder Win ME.

Groeten,
Joanne

even een update

Vervelende is dat de tabellen door iemand anders zijn gemaakt, die gewoon tabs, spatiebalk etc. heeft gebruikt en hier en daar lijnen heeft getrokken.

Eind van het liedje is dat ik maar zelf een tabel model heb gemaakt en toch maar gewoon copy en paste doe en gaat goed op landscape en verkleind formaat pagina en font.

Zucht....punthoofd.

J.

Hoi,

Veel tabellen?
Stuur anders 1 bestand met die tabellen op.
Het is me geregeld gelukt e.e.a. toch te 'automatiseren'

Succes, Teun

Geplaatst door Vecom
Hoi,

Veel tabellen?
Stuur anders 1 bestand met die tabellen op.
Het is me geregeld gelukt e.e.a. toch te 'automatiseren'

Succes, Teun

:cool: van je.

IK wacht even af, nog niet alles gecopied/pasted, eentje maar.
Maar hou het even voor gezien, vandaag de hele dag aan gewerkt om het geheel te stroomlijnen, nog niet helemaal naar mijn zin. Het zijn lappen tekst incl. tabellen etc. Maar ik krijg er toch steeds meer grip op.

Je hoort denk ik nog wel van me.
Nogmaals thx.
J.

ankers en tabellen..

Dus als ik het goed begrijp van de ankers kun je de boel op slot zetten, in dit geval een tabel dan.

Kan ik dit dan niet toepassen op tabellen? Komt geregeld voor dat ik tekst aan het invoeren ben in een tabel en pats...springt de tekst zomaar naar volgende pagina. Dan pas ik de tekst liever aan qua grootte font of zet hem weer liever in een nieuwe tabel.
Staat netter.

Heb het nog niet uitgeprobeerd, was een idee.

Groet,
Joanne

Lesje Word-tabellen

Hoi Joanne,

..... toch kan het voorkomen dat een tabel over twee pagina's word gesplitst, of dat een tabel eenvoudigweg te groot is voor 1 pagina. Twee tips (Word 2000):
1 Klik in de eerste rij; menu: Tabel > Eerste rij herhalen.
2 Selecteer de hele tabel (menu Tabel > Selecteren > tabel; en hierna menu: Tabel > Tabeleigenschappen; tabblad Rij, en haal het vinkje weg bij 'Rij eventueel splitsen bij nieuwe pagina'.

Ik moet ook nodig beginnen aan een site, maar ja ..... daar ben ik nu weer minder handig in!

Grts en Suc6,

Teun

Hoi Joanna, :D

Waarom heb ik nu het gevoel, dat dit eigenlijk een vraag van jouw is op mijn antwoord van gisteren over het ankertje op slot zetten van dat Frame in jouw docje? (s***** wat een zin zeg.....:p )

Maar goed Teun heeft natuurlijk gelijk en geeft gelijk de beste optie om een tabel te splitsen (niet de rij!) op het pagina-einde met het behoud van de headers!

Als je echt iets wilt hebben wat niet uit kan breiden, kun je bijvoorbeeld een tekstvak pakken waarvan je in de opties het automatisch aanpassen aan inhoud UITZET!

Deze zal dus nooit naar beneden uitbreiden. (ja dat doet ie wel, maar dan zie je alleen de tekst niet meer, randen blijven gewoon staan)

Maar wellicht kun je even toelichten wat voor leuks je nu weer in gedachten hebt.
Wellicht kan de denktank (het forum) een alternatief voor jouw bedenken!

See Yah! :thumb:

Klopt Joost

n.a.v. je antwoord gisteren op paginanummering. Ik dacht opeens aan op te sluiten tabellen.:p

Teun, ben er nog niet toe gekomen..bezoek.. maar ik hou het in de smiezen.

Zal jullie advies in mijn koppie houden, grazie.

J:cool:

Re: Lesje Word-tabellen

Geplaatst door Vecom
Hoi Joanne,

Ik moet ook nodig beginnen aan een site, maar ja ..... daar ben ik nu weer minder handig in!

Grts en Suc6,

Teun

Als je vragen hebt, barst maar los...:8-0:
Weet niet alles hoor

Even dit:
Horizontale lijnen binnen tabel.
Toch te verkiezen om het boxje te klikken dan randen/arceringen bovenaan menubalk? Zag opeens een raar verschil in diktes van de lijnen.

Groetjes,
J

Hoi,

Ja, je kunt inderdaad met de knop 'Kader' uit de opmaakwerkbalk werken, maar dit biedt uiteindelijk niet veel mogelijkheden.
Je kunt beter 1. eerst een selectie maken van (een deel van) je tabel en dan 2. kiezen voor menu Opmaak > Randen en arcering.
FF daarmee stoeien en je hebt in de smiezen hoe dat dialoogvenster in elkaar steekt.
Voor overige opmaak van - een deel van - je tabel doe je hetzelfde: 1. eerst een selectie maken en 2. kiezen voor menu Tabel > Tabeleigenschappen.

Welk programma gebruik jij voor het maken van webpagina's?

Grts, Teun

Thanks Teun, yep. zo doe ik het normaal, in meeste gevallen klik ik voor randen boven/beneden/rechts/links of alles omkaderen gewoon op het boxje.
Voor de toeters en bellen kaders, randen en arceringen.

Heb me wel voorgenomen van tips hier zeker voor Word voor mezelf een soort naslagwerk te maken.

Software? Geen speciale, Frontpage2000 heb ik ooit gebruikt, te beperkt, zelfs uit mijn PC verwijderd, maar goed mogelijk dat het nu veel beter is en dan heb je Dreamweaver, schijnt volgens gebruikers handig te zijn. ken ik voor de rest niet.

Heb mezelf maar HTML geleerd, ontkom je toch niet aan uiteindelijk en maar meteen toepassen. CSS wil ik meer van weten, een logisch vervolg op HTML, maar dit is alles via het net te leren.
Stikt van de goede tutorials.

Wat ik wel weet is dat het een bodemloos vat is, je begint en er komt geen eind an, oneindige toepassingen.

Dus mijn bureau ziet er altijd lekker opgeruimd uit. :D

Groetjes,
J.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan