Word tabel optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchess0909

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jan 2009
Advies graag: formule voor word tabel, simpel optellen van niet aaneengesloten rijen. Daarom dus dat =SUM(ABOVE) niet werkt, want die stuit tegen lege regels op.
ik dacht dat het zoiets was als:=sum(all above) maar dat werkt niet
bij voorbaat dank
dutchess

Je kunt van de cellen die je wilt optellen bladwijzers maken, die je vervolgens in een formule bij elkaar optelt.
Als je bijvoorbeeld deze cellen txtCel1, txtCel2 en txtCel3 etc. noemt, dan kun je een formule maken met <Tabel>, <Formule>, haal je de Sum formule weg en kies je de verschillende bladwijzers die je hebt gemaakt om de formule op te bouwen.
Je kunt hier ook omheen, door in de cel te gaan staan waar je de formule wilt hebben, <Ctrl>+<F9> in te drukken en de volgende formule zelf in te typen:

{= txtCel1 + txtCel2 + txtCel3 .....}

Vervolgens op <F9> drukken, en <Alt>+<F9> om de veldweergave te wisselen.

Michel

dank voor het antwoord, maar dit is een tabel met vele cellen die op geteld moeten worden met vele lege cellen.
Ik weet wel dat ik in iedere lege cen een "0" kaan zetten, maar dat is niet de beoeling

Er is een formulat die de sum bereknt van ALL ABOVE, maar ik weet niet meer hoed at gaat. Iemand?

Optellen in een tabel met lege cellen

Ik heb een voorbeeld document toegevoegd. Het is een stukje uit een factuur document.
Essentieel is dat de tabel met getallen die je op wilt tellen met een bookmark (tabel) wordt gemarkeerd. De optelling is een formule die de som van een kolom van de tabel "Tabel". Vooral niet in dezelfde Word tabel zetten, anders wordt de som ook mee opgeteld en wordt het bedrag steeds hoger...
Daarna vinden nog wat geautomatiseerde manipulaties plaats met het BTW bedrag en het wel of niet berekenen van BTW. Valuta aanpassen in het laatste invulveld achter het totaalbedrag. De eerste tabel (sectie 1 is niet beveiligd om in de tabel te kunnen tikken. De tweede tabel met de totalen is in de beveiligde sectie 2 geplaatst om het valutaveld te kunnen aanpassen.

Gebruik F9 om de velden opnieuw te berekenen na een aanpassing van de bedragen. Gebuik Alt F9 om de velddefinities te bekijken.

Succes

Bijlagen

Dat zit allemaal simpel ingebakken in Word:

-ga met de cursor in de cel staan
- menubalk/tabel/formules....
- de formule =Sum(Above) staat al voor je klaar
- klik op OK

Andere formules kun je maken met de lijst funkties plakken..

In de bijlage een voorbeeld. Om tussen de weergave van de uitkomst en de formule te schakelen: Alt-F9

Bijlagen

Nou snb....
Dan heb je de vraag niet helemaal goed gelezen. Als je in jouw voorbeeld bijv de cel met 50 leeg maakt, dan worden alleen nog de laatste twee waarden opgeteld en niet de waarde van 12 in rij een. Wel als er 0 in de cel staat, maar dat wil de gebruiker niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan