Word transparantie picture

Status
Niet open voor verdere reacties.

York

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 nov 2001
Berichten
1.289
Ik heb het al is eerder gedaan met Word maar ik krijg het nu met geen enkele mogelijkheid meer voor elkaar dus hieronder maar even de vragen die ik heb.

Als ik een plaatje in Word invoer kan ik er een balk overheen plaatsen die dat deel van de afbeelding transparant maakt nu vraag ik mij alleen af hoe doe ik dat?

Vraag 2 ook is er via Word een tekst over het plaatje heen te doen die dan transparant is zodat je er bijna niks van ziet. Iemand enig idee hoe ik deze twee functies kan uitvoeren?
 
Geplaatst door York Als ik een plaatje in Word invoer kan ik er een balk overheen plaatsen die dat deel van de afbeelding transparant maakt nu vraag ik mij alleen af hoe doe ik dat?

Dit weet ik niet

Geplaatst door York
Vraag 2 ook is er via Word een tekst over het plaatje heen te doen die dan transparant is zodat je er bijna niks van ziet. Iemand enig idee hoe ik deze twee functies kan uitvoeren?

Om tekst over een plaatje te zetten:
- voeg afbeelding in
- selecteer afbeelding
- rechtermuisknop op afbeelding
- tabblad afbeelding - bij afbeelding bijstellen kies je voor wassen - OK

Je selecteert opnieuw je afbeelding
je gaat naar de werkbalk Afbeelding en daar zie je een icoontje met een hondje erop (dit noemt tekstterugloop)
je klikt daarop en dan kies je voor transparant. Dan kan je je tekst er vrolijk over typen.
moest dit niet lukken, kan je nog wat spelen met :
rechtermuisknop op afbeelding - volgorde - ...

veel succes!
 
2de punt heb ik door gekregen bedankt voor de hulp :thumb:
Alleen het eerste punt nog, iemand enig idee?
 
watermerk

wat leesvoer

Wat is een watermerk?
Een watermerk is een tekst, afbeelding of een logo dat midden op een pagina wordt afgedrukt. Dit watermerk ligt achter de tekst, die gewoon doorloopt over het watermerk heen.
Hoe maken we zo’n watermerk?
• Eerst klikken we in het menupunt "beeld" op "koptekst en voettekst".
We zien de weergave van ons scherm nu veranderen. De "normale" pagina is nu niet meer bereikbaar. We kunnen alleen in de voettekst en in de koptekst wijzigingen aanbrengen!
• Vervolgens importeren we een afbeelding. Dit kan natuurlijk ook een tekst zijn of een logo, gemaakt met Office Art.
• Omdat eventueel gebruikte kleuren de aandacht afleiden van de tekst die over het watermerk heen gaat lopen, kunnen we het watermerk het beste converteren naar grijswaarden. Dit doen we via de werkbalk "figuur", die verschijnt wanneer we de afbeelding hebben geselecteerd.

Grijswaarden instellen tekstomloop vastleggen
• Klikken we op de knop "grijswaarden", dan krijgen we een aantal keuzes te zien. Hierbij kiezen we eerst voor "grijswaarde". Vervolgens kiezen we onder dezelfde knop voor "watermerk".
• Vervolgens klikken we op de knop "tekstomloop vastleggen" en kiezen we de optie "geen". Hiermee bereiken we dat de tekst over het watermerk heen loopt.
Hierna keren we terug naar de normale weergave en zien we dat we op elke bladzijde een watermerk hebben staan.
Tip - Word 2000: Watermerken
Een favoriet middel om een document een persoonlijk tintje te geven is het watermerk. Kies Invoegen > Figuur > Uit bestand (maar een andere bron mag ook) en blader naar de gewenste afbeelding en klik op Invoegen. Selecteer nu de afbeelding, waarbij de werkbalk Figuur zal verschijnen. Indien u deze niet ziet kiest u Beeld > Werkbalken > Figuur. Klik op de knop Afbeeldingsinstelling (tweede knop van links) > Watermerk > Tekstomloop (negende knop van links) > Achter tekst. Tenslotte verplaatst u de afbeelding naar de gewenste plaats en geeft u deze het juiste formaat.

http://office.microsoft.com/assista...ID=HP051896401043&CTT=4&Origin=CH063444301043

Een achtergrond of watermerk toevoegen Help
Ondersteuning > Word 2003 > Werken met afbeeldingen en grafieken > Achtergronden en watermerken

Alles weergeven
Alles verbergen
Ga op een van de volgende manieren te werk:

Een achtergrondkleur of -structuur toevoegen aan een webpagina, on line document of e-mailbericht

Wijs in het menu Opmaak de opdracht Achtergrond aan.
Ga op een van de volgende manieren te werk:
Klik op de gewenste kleur.

Klik op Meer kleuren als u uit extra kleuren wilt kiezen.
 
Aardig wat te lezen maar wel de oplossing bedankt :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan