word vastloper

Status
Niet open voor verdere reacties.

hiwema

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2003
Hallo.
Hoe kan het zijn dat een word 97 item, in windows 98, opgeslagen op een floppy, in mijn pc met XP vastloopt????
Ook als ik word viewer installeer, loopt hij vast zodra ik de floppy aanklik. Zo kan mijn dochter dus geen schoolwerk doen op haar pc, en dit op mijn pc printen.
wie weet raad???

:confused: :mad: :evil: :o
bvd
Harry

Mischien dat het openen van het bestandje in de "Compatibiliteits modus" van WinXP wel lukt.
Klik met rechts op het bestandje om de "Compatibiliteits modus" te vinden.

vastlopen Word

we zijn erachter hoe het moet. als je het Word-bestand bij Windows 98 maakt in 2kolommen, dan is het nodig om hem daarna op diskette te zetten in 1kolom en hem dan op Windows XP weer in 2kolommen te zetten. alles komt terug zoals het in eerste instantie op Windows 98 was.
waarom dit zo werkt is ons niet duidelijk. wie weet dit?:thumb:

Hoi Hiwema, :D

Dit komt omdat de versie geconverteerd moet worden naar de hogere (XP).

Ik denk dat jij geprobeerd hebt het bestand te openen door te dubbelklikken?

Je moet eigenlijk anders te werk gaan.
Open Word.
Kies Bestand/Openen (gele foldertje) en blader naar het bestandje en kies openen

Nu zal Word het bestand automatisch converteren.

Succes! :thumb:
P.s, zet voor het gemak even het bestandje van de diskette op je bureaublad.

Gedaan zoals gezegd, openen in word,....duurt lang... en dan.... wel text,... geen plaatjes.
Als ik het bestand eerst wil kopieren naar b.v bureaublad, geeft hij een error, cilindrishe fout.
bvd

Hoi, :D

Tja, dat gebeurt idd bij converteren wanneer Word iets tegenkomt wat hij niet kan omzetten vanuit een vorige versie. (en ja..dit proces kan lang duren)

Ik denk toch maar dat je het bij je eigen omweg moet houden! (deze werkt blijkbaar)

Ik neem aan dat er iets in dat bestand zit (plaatje, Objecten, etc) waar Word gewoon niets mee kan.

Als je bijvoorbeeld een 97 document met alleen maar tekst e.d. opent in XP dan moet dit geen problemen geven.

Ik doe dit zo vaak, en kom eigenlijk nooit iets bijzonders tegen...
Maar hoe dan ook, dit gedrag van Word is wel iets of wat vreemd.

See Yah! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan