Word venster op voorgrond laten openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcop1989

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2012
Vanuit een programma wordt een Word document geopend. Dit opent echter "op de achtergrond" zodat het venster onder op de taakbalk blauw knippert.

Ik wil nu dat dit venster direct op de voorgrond over het volledige scherm wordt geopend zodat de gebruiker niet meer hoeft te klikken.
Ik heb dit al geprobeerd met verschillende functies die ik op internet vond, maar geen daarvan werkt.

Wie helpt mij naar de juiste oplossing?

Voordat we daar naar kijken lijkt het mij wel handig als je de gevonden oplossingen hier neerpent; het heeft weinig zin als we dezelfde oplossingen voor je gaan zoeken.

Ik weet niet meer precies welke ik geprobeerd heb gezien ik niet werkende code altijd meteen verwijder.
De volgende heb ik zeker weten gebruikt:

Code:
activedocument.Application.Activate
activedocument.Application.WindowState = wdWindowStateMaximize

Hiermee opent het venster van Word zich wél op het volledige beeldscherm. Probleem is dat hij nog steeds op de taakbalk blauw knippert en opengeklikt moet worden. Bovendien is het document volledig uitgezoomd en worden alle pagina's in 1 keer getoond i.p.v. alleen de actieve.

Zoiets al geprobeerd?
Code:
    Set xlApp = CreateObject("Excel.Application")       'Excel sessie starten
    xlApp.Visible = True                                'Excel zichtbaar maken

Code:
    Set wdApp = CreateObject("Word Application")
    wdApp.Visible = True

Doet helemaal niets....

En zo?
Code:
Dim WnWord As Object
Set WnWord = GetObject(, "Word.Application")
  With WnWord
     .Application.Visible = True
    .ActiveWindow.WindowState = 1
End With

Nee, helaas niet....geen enkele reactie. Ook niet als ik dat alleen in de document_new() zet en verder niets laat doen.

Vanuit welk programma start je Word op?
Of in welk programma wil je een code schrijven.
Ik was van Excel uitgegaan.

Op het programma heb ik verder geen invloed.

De betreffende code moet in Word komen, verwerkt in een stukje code dat daar nu al in staat. Deze code wordt geactiveerd zodra het programma een nieuw Word document maakt en een stuk tekst vind.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan