Word vullen met enkel ingevulde gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bavaria

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
Beste,

Graag zou ik een Word document willen aanmaken die wordt gevuld met data uit Access. Nu heb ik even rond zitten zoeken maar datgene wat ik zou willen zit er niet tussen...

Graag zou ik een Word document willen maken dat enkel de ingevulde gegevens uit Access weergeeft. Dus als er niets is ingevuld in een bepaald record/formulier dan moet dit compleet niet weergegeven worden in word en als het kan moet de tekst qua aantal enters enz mooi op elkaar aansluiten. Het probleem is eigenlijk dat het kader/tekstlabel/omschrijving niet moet verschijnen in word als het bijbehorende tekstvak niet is ingevuld.

Als voorbeeld:
Tekstlabel - Er zijn de volgende gebreken geconstateerd
Tekstvak - wel of niet ingevuld, indien niet ingevuld dan moet die eerste zin niet in het Word document weergegeven worden.

Hoop dat het een beetje duidelijk is... er mag trouwens iets van een vinkboxje ofzo gebruikt worden om dat tekstlabel wel of niet weer te geven.

Alvast bedankt voor reacties :thumb:

Ik denk dat deze vraag meer thuis hoort in het Word forum, omdat je eigenlijk wilt dat Word bepaalde teksten wel of niet laat zien, afhankelijk van of een veld leeg is of niet.
Je kunt dat in je Word document met Als..Dan..Anders velden wel regelen overigens...

In Word kun je gegevens koppelen aan een Access tabel of query, dus dat zou niet zo moeilijk hoeven te zijn.

Een voorbeeldje hoe je dit kunt doen vind je op onderstaande link. Ga links in het menu naar de optie "Genereren" en kies vervolgens voor de optie "Word". Je hebt er wel VBA kennis voor nodig.

http://www.accesspower.nl/

Onderstaande link geeft ook een mogelijkheid. Kijk maar met welke je het beste uit de voeten kunt.

http://www.datapigtechnologies.com/flashfiles/mailmerge.html

Het zijn slechts voorbeelden. Je moet het zelf wel aanpassen aan jouw situatie.

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan