word wordt traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicoka

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2004
Als ik in word werk en ik wil het bestand opslaan, dan duurt het bladeren naar de juiste map erg lang of het lukt helemaal niet; het is net of het programma of het systeem erg druk is met processen op de achtergrond. Ikzelf vermoed dat het komt door het aanmaken van tijdelijke bestanden door word maar als dat zo is weet ik niet hoe ik dat kan uitzetten of verhelpen. Wie kent het probleem en weet er een oplossing voor?

nk

Ik ruim regelmatig de tijdelijke bestanden op en dat helpt ook wel iets maar het probleem blijft wel bestaan; is er ook een mogelijkheid om in word de optie van tijdelijke bestanden op te ruimen? Ik heb gezocht maar kan het niet vinden.

Hai, :D

Nogmaals is dit op een server of niet? (Op een server komt dit namelijk veel voor)

Je kunt in Word geen tijdelijke bestanden opruimen.
Je kunt er wel voor zorgen dat een aantal tijdelijke (herstel) bestanden niet aan worden gemaakt.

Dit heeft wel risico's dat je werk kwijt kunt raken bij een crash maar is wel sneller.

Bij Extra/Opties/Opslaan:
* Snel opslaan aanzetten: Hiermee versnelt u het opslaan van een document door alleen de wijzigingen vast te leggen. Als u klaar bent met het document, schakelt u deze optie uit zodat u het volledige document kunt opslaan. Als u het volledige document opslaat, wordt het bestand groter. (Wel risico op meer corruptie...) (Mijn voorkeur is deze optie altijd UITzetten)

* Opslaan op achtergrond uitzetten. Nu zal Word alle middelen inzetten om het document zo snel mogelijk op te slaan. (Dit houd wel in dat je Word op dat moment niet kunt gebruiken)

* Iedere X Minuten autoherstelinfo opslaan uitzetten. (Dit zorgt ook voor meer snelheid maar schakeld de functie autorecovery UIT)

Succes! :thumb:

Hai, :D

Lijkt te zijn opgelost...wil jij nog even zeggen wat voor jou heeft gewerkt? :thumb:

hallo Joost,
eigenlijk is het niet opgelost maar ik heb een aantal suggesties gekregen waarop ik kan letten. Het toverwoord is nog niet gesproken, helaas, maar ik laat het er even bij zitten

nico kanne

Hai Nico, :D

Ok, bedankt voor de terugkoppeling.
Zo gauw ik nog een handiger idee heb dan zal ik hem plaatsen..

See Yah! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan