Word2000 vast onder ME

Status
Niet open voor verdere reacties.

brwga000

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2002
Berichten
385
Beste meedenkers,

Regelmatig loopt Word2000 vast op mijn machine met WME.
Dit met name (zo lijkt het) met wat exotischere lettertypen en/of opsommingstekens.
Reeds SP3 van Office erover gezet, maar helpt allemaal niks.
Na het openen van een Worddocument krijg ik na wat manouvreren even een zwart scherm en is Word gewoon afgelopen.
De enige troost is dat het konsekwent op dezelfde plekken in die documenten gebeurd.
Wie o wie kan mij verder helpen ??

Groets, Jas.
 
tja,

volgens mij ligt het antwoord al gedeeltelijk opgesloten in je vraag: fonts.

Begin eens met die alinea's in een minder exotisch lettertype weer te geven. Probleem opgelost ? Dan de letters die je oorspronkelijk gebruikte deinstalleren en daarna opnieuw installeren.

Is het e.e.a. nog niet opgelost dan kun je een "herstelinstallatie" vanaf de cd van Office uitvoeren (alleen Word)
 
Tjonge, je bent nog sneller dan de paashaas......

Bedankt, hier ga ik gelijk mee aan de slag !

Groets, Jas.
 
waarmee niet gezegd is dat daarmee ook je probleem is opgelost (met snelle antwoorden).

Mijn ervaring met dit soort "vastlopers" in Word is dat vooral mijn zoon van medestudenten bestands(delen) krijgt toegezonden (Worddocumenten) en dat Word vervolgens "raar" gaat doen: vastlopen, niet kunnen opslaan met de vreemdst mogelijke boodschappen als "schijf is vol" etc. etc.

Ik heb 1x de moeite genomen zo'n stuk regel voor regel door te akkeren (te deleten) totdat ik ontdekte dat in een regel "kennelijk" door de maker zodanig "vreemde" / "tegengestelde" "opmaakfuncties" waren opgenomen dat Word het ook niet meer wist. (Terwijl ik eigenlijk weinig bijzonders kon vinden in de betreffende regel qua opmaakfuncties). Toen ik die regel had gedelete en zelf opnieuw had ingetypt en een beetje de oorspronkelijke opmaak had teruggegeven, verlliep alles probleemloos...................
 
Laatst bewerkt:
Mijn dank is giga !
Het lijkt niet meer op te treden als ik een eenvoudiger lettertype selecteer.

Deïnstalleren van de lettertypes lijkt me ook geen probleem, maar is er een snelle manier van het opnieuw installeren van allerlei lettertypes die origineel meekomen met de installatie van WME en/of Office ??

Groets, Jas.
 
misschien een "herstel" installatie van office uitvoeren..... (m.b.v. de office cd)
 
Ok,

Ga ik als volgt proberen :

Ik knikker alles van Book-antiqua weg uit fonts en ga een Word-herstel draaien vanaf de CD.

Kijken oft-ie weer terugkomt en zo ja dan maak ik in het betreffende document het lettertype weer Book-antiqua en kijk of de problemen weer optreden (of wegblijven).


Groets,Jas.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan