Word2002 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

giezenjh

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2003
WindowsXP pro

Geachte helpers,
Mijn laatste vraag betr. weergave, was heel snel en goed beantwoord, waarvoor nogmaals heel hartelijk dank.

Nu het volgende probleem!

Ik type een adressenlijst, vanwege de 8 kolommen op een "landscape" formaat. Ik wist dat mijn printer een HP deskjet 840c alleen A4 formaat in vertikale richting(portret) kan afdrukken.
Van af het opzetten dacht ik, ik kan dat bestand wel 90° draaien, met Word 2002, moet dat nogwel kunnen.
Maar dat nu, heb ik niet kunnen vinden.
Kan ik het draaien? en zoja hoe?
B.v.d. & m.v.g.
Ko

In word kun je de pagina instelling toch op landscape zetten en dan print de printer dat netjes af.
HP die niet landscape kan afdrukken.....vreemd.

Kijk even bij de eigenschappen van je printer, daar heb je de mogelijkheid om iets liggend af te drukken. Daarmee zou het probleem opgelost moeten zijn.

Geplaatst door puppie
In word kun je de pagina instelling toch op landscape zetten en dan print de printer dat netjes af.
HP die niet landscape kan afdrukken.....vreemd.

Bedankt voor de reactie.

Op advies van de volgende helper, heb ik de printer eigenschappen bekeken en zie dat o.a. A3 er niet bijstaat, zie bijlage.
Als ik het bestand nu maar 90 graden kon draaien was mijn probleem over, denk ik.
De maximale afdrukbreebte van mijn printer is 21 cm.

Gegroet,
Ko

Laatst bewerkt:
Geplaatst door blacksheep
Kijk even bij de eigenschappen van je printer, daar heb je de mogelijkheid om iets liggend af te drukken. Daarmee zou het probleem opgelost moeten zijn.

Ook jij hartelijk dank voor jouw advies.
Ik heb de eigenschappen bekeken maar A3 staat er niet bij, zie bijlage.
Maximale breedte van de printer is 21 cm.

Ik moet het bestand kunnen draaien 90 graden, dan krijg ik wat ik wil.
Ik kan ook enkele kolommen verwijderen en hele kleine letters gebruiken, maar dat wil ik juist niet.

Terwijl ik schrijf, denk ik, bestaat er een mogelijkheid om het ....doc bestand te wijzigen in bijv. een .....jpg bestand? Dan kan ik het in mijn tekenprogramma Picture iT zetten en draaien. Een doc bestand echter kan deze niet openen.

Zie bijlage nog voor de printer eigenschappen.

Gegroet,
Ko

Laatst bewerkt:
Nu heb ik nog geen aanleiding wat je met deze settings wil doen in A3.
Maar bij eigenschappen van je printer, en dan voorkeurs instellingen, kun je dat normaal regelen.

Wat gebeurd er, als je in office aangeeft dat je landscape wilt printen?

Laatst bewerkt:
Vergeef me als ik het verkeerd heb, maar volgens mij kun je op die printer géén A-3 formaat printen. Alleen A-4 of A-5.

Geplaatst door blacksheep
Vergeef me als ik het verkeerd heb, maar volgens mij kun je op die printer géén A-3 formaat printen. Alleen A-4 of A-5.

Bedankt voor de reactie!
Ja, dat begreep ik wel maar daarom schreef ik of er een mogelijkheid is het bestand te draaien of de DOC extensie te veranderen bijv. in JPG dan kan ik het in mijn tekenprogramma draaien. Dit programma kan DOC files niet openen.
Gegroet
Ko

Geplaatst door Paul-RT
Nu heb ik nog geen aanleiding wat je met deze settings wil doen in A3.
Maar bij eigenschappen van je printer, en dan voorkeurs instellingen, kun je dat normaal regelen.

Wat gebeurd er, als je in office aangeeft dat je landscape wilt printen?

Paul-RT bedankt voor jouw medewerking.
In de bijlage zie je de voorkeursinstellingen van mijn HP deskjet 840c. Landscape komt er helemaal niet in voor!
Ik moet dat via Word2002 gemaakte adressenbestand kunnen draaien, daan kan ik het afdrukken in A4 formaat.
OF ik moet de DOC extensie kunnen veranderen in bijvoorbeeld een ...JPG extensie. In mijn tekenprogramma kan ik het dan draaien. Een DOC extensie kan mijn tekenprogramma NIET openen.
Gegroet,
Ko

Laatst bewerkt:
Geplaatst door giezenjh
Landscape komt er helemaal niet in voor!

Neem de nederlandse vertaling voor "Landscape" :
"Liggend" .;)
Daarmee moet het lukken.:thumb:

Laatst bewerkt:
Als je "Liggend" selecteerd, dan heb je de page in de breedte.
Selecteer die optie ook in Word, bij bestand / afdrukken / Eigenschappen / Functies.
(Kan bij jou printer iets afwijken).
Dan ok, en nogmaals ok, en de afdruk begint.

Zie screenshot en vergelijk de foto met mijn eerdere screenshot.

In word kun je geen jpg afbeelding wegschrijven, en in een tekenprogramma kun je geen tekst DOC openen.
Deze extensies kun je niet met elkaar verwarren of mixen.

Laatst bewerkt:
Aan alle helpers voor dit onderwerp zoals o.a.
puppie,
blacksheep en
PaulRT.

ZEER geachte helpers,

I feel so stupid that I couldnot solve that ""easy"" problem myself!!

Ja dat is het inderdaad.
Alle hadden geschreven, ga toch naar voorkeursinstellingen en vink landscape en
DAARMEE WAS HET PROBLEEM OPGELOST.

Waarom ik het niet deed, ik denk, omdat de A4 formaat zo vast in mijn geheugen zit en ik de breedte van mijn printer die maar 21 cm is , zo al vele jaren zie!
Zelf heb ik veel tijd er aanbesteed en meerdere proefafdrukjes gemaakt, echter steeds zonder resultaat.

Sorry, mijne heren helpers voor al die tijd die jullie ik jullie genomen heb, voor zo'n eenvoudig probleem.
Geleerd heb ik, voortaan nauwkeuriger Uw adviezen te lezen en goed op te volgen.

Nogmaals hartelijk dank voor jullie service,
ik ben U zeer erkentelijk.
Met vriendelijke groeten,
Ko

proficiat :D :thumb:

Geplaatst door giezenjh
Aan alle helpers voor dit onderwerp zoals o.a.
puppie,
blacksheep en
PaulRT.

Sorry, mijne heren helpers voor al die tijd die jullie ik jullie genomen heb, voor zo'n eenvoudig probleem.
Geleerd heb ik, voortaan nauwkeuriger Uw adviezen te lezen en goed op te volgen.

Top ! :thumb:

Geeft niks Ko, daar zijn we hiervoor.
Domme / stomme vragen bestaan hier niet.
Ennuh veel tijd? Ach... op 1890 berichten..........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan