Word2003, Werkbalkknoppen maken die Doc openen op basis van sjabloon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Prozac1970

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2007
Berichten
65
Gebruikte versie:
MS Office Word 2003 (Prof), SP3

Situatieschets:
Onder het gebruikersprofiel heb ik een aparte tab aangemaakt met daaronder eigen sjablonen.
Code:
( c:\[gebruikerpad]\Application Data\Microsoft\Sjablonen\[Naam Tabblad]\eigensjabloon1.dot)

Wat ik in Word voor elkaar wil hebben, is als je word opent er een eigen werkbalk weergegeven word. Dat lukt me nog...

Nu wil ik verder een aantal knoppen opnemen met als opdracht het openen van een nieuw document op basis van een eigen sjabloon. En dat lukt me dus niet... Als ik de knoppen opneem wordt het sjabloon dus geopend, en dat is dus niet de bedoeling.

Ik hoop dat de vraagstelling duidelijk is... Dank voor jullie antwoorden
 
Laatst bewerkt:
Zet onder de knop de volgende macro:

Code:
Sub verrassend()
  Documents.Add "c:\[gebruikerpad]\Application Data\Microsoft\Sjablonen\[Naam Tabblad]\eigensjabloon1.dot"
End Sub
 
Goed ik ben nu een stapje verder...

Ik heb er een macro van gemaakt in sjabloon normal. Dit werkt goed, maar...

Maar ik wil graag de systeemschijf (c:\) en het gebruikerspad relatief opnemen in de macro, zodat de menubalk en opdrachten ook in een netwerk-config werken of op een andere pc (met andere gebruikersnaam)waar ik de sjablonen zal neerzetten.

Dit is de macro in normal.dot
Code:
Documents.Add Template:= _
        "[COLOR="Red"]C:\Documents and Settings\[NAAM GEBRUIKER][/COLOR]\Application Data\Microsoft\Sjablonen\[TABBLAD SJABLONEN]\[SJABLOONNAAM].dot" _
        , NewTemplate:=False, DocumentType:=0

Het rode gedeelte zou ik graag ipv absoluut relatief willen opnemen. Ik weet alleen niet hoe...

%userprofile% werkt niet, of ik gebruik het verkeerd...
 
Laatst bewerkt:
Zet onder de knop de volgende macro:

Code:
Sub verrassend()
  Documents.Add "c:\[gebruikerpad]\Application Data\Microsoft\Sjablonen\[Naam Tabblad]\eigensjabloon1.dot"
End Sub

Dank je SNB, we waren tegelijk... Het idee van een macro is idd bij me opgekomen.

Maar zie mijn post hierboven: Hoe kan ik het pad naar de map met sjablonen relatief maken? Wellicht dat je me hierbij ook zou willen helpen?

Dank igg voor je snelle antwoord.
 
Laatst bewerkt:
Code:
Documents.Add Options.DefaultFilePath(2) & "\eigensjabloon1.dot"
 
:thumb:

Dank SNB!!! Works like a charm :D

De code die ik heb voor de macro (als iemand er iets aan heeft)
Code:
Sub [naam macro]()

    Documents.Add Template:= _
        Options.DefaultFilePath(2) & "\[naam tab]\[naam sjabloon.dot" _
        , NewTemplate:=False, DocumentType:=0
End Sub

nogmaals dank!
 
Waarom die overbodigheden ?
Code:
Sub macronaam()
  Documents.Add Options.DefaultFilePath(2) & "\naam sjabloon.dot"
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan