word2010 beveiligen document

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik werk met een aantal versies van documenten naast elkaar. er zijn documenten bij die ik in beginsel alleen raadpleeg en waar niet in mag veranderen (eerdere versies).
is er een mogelijkheid om deze eerdere versies tegen veranderingen te beveiligen?
nu zit ik soms te wijzigen in verkeerde document. er moet iets zijn volgen HELPfunctie, ik moet dan naar tabblad lezen gaan, maar ik zie dat tabblad niet?
wie helpt mij?
htil

Ik heb 2010 pas kort snel gezien, maar volgens mij is het in 2007 het zelfde.
Je moet in ieder geval het tabblad ontwikkelaars in beeld hebben (developpers als in een UK versie werkt).
die krijg je in beeld, via de grote gekleurde knop, opties van word... onder "populair" kun je dat aanvinken.
In dat tabblad staat de optie "beveiligen".

Jij hebt het over het tabblad "lezen" wellicht is dat de benaming waar die functie opstaat. Ik vermoed dat je die dus ook op die manier in beeld kan krijgen
binnen 2010.

groeten.

Laatst bewerkt:
dat er iets was voor ontwikkeliaars wist in ik niet. mijn probleem is nog niet opgelost want ik moet naar het tabblad lezen gaan en dat zie ik niet!
weet je hoe verder?

Hoeft niet in Word. Gewoon de files die niet gewijzigd mogen worden op "alleen-lezen" zetten. Rechtsklikken op de file, eigenschappen en onderin alleen lezen aanvinken.

Ron

goed dat je reageerde.
als ik in document sta en klik op rechtermuisknop dan komt er (in word2010) het bekende menuutje tevoorschijn (lettertype, alinea etq) maar ik zie gee mogelijkheid om slleen-lezen aan te klikken. ook geen Eigenschappen overigens.
En nu?

Niet in het document maar in de verkenner. Zorgen dat de file dicht is, opzoeken in de verkenner en dan in plaats van dubbelklikken op de file om te openen ga je rechtsklikken etc

Ron

het werkt! hardstikke bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan