word2010 en 2007

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik heb al weer enige tijd geleden office2007 geupgrade naar office2010. wat mij toevallig opviel was dat ik nog altijd heel veel 2007-documenten op de pc heb en ook nog aanmaak (kan dat laatste met sjablonen te maken hebben?).
is het zinvol om al die 2007-documenten om te zetten naar 2010? zijn er ook risico's aan verbonden? waar moet ik op letten dan?

iets wat er misschien bijhoort: ik heb een Word-document dat ik niet kan verplaatsen omdat de naam te lang is. kan het zijn ik dat heb gemaakt met 2010 en dat het op de een of andere manier als 2007 is opgeslagen geraakt?

2007 formaat heeft bij mij de voorkeur boven 2010-formaat, omdat anders anderen naar wie u zo'n document stuurt en die nog Office-2007 gebruiken, dat dan niet kunnen openen. Dan dwingt u die anderen om geld uit te geven en office 20010 aan te schaffen. Leuk als u aandelen Microsoft heeft :-)

Persoonlijk sla ik alles zelfs altijd op in het nog oudere formaat (Office 97) zodat ik niemand op kosten jaag.
Dat doet niets/weinig af aan de kwaliteit van de inhoud van het document. Kunt u nagaan hoeveel gebakken lucht MS u verkoopt door steeds maar weer neiuwe versies van Office op de markt te brengen en daar dan natuurlijk weer geld voor te vangen, terwijl u die nieuwe versie totaal niet nodig heeft.

Die te lange naam, is dat niet een kwestie van een andere (kortere) naam geven met de Windows Verkenner?

Laatst bewerkt:
Misschien klopt de vraag niet?
Het standaard bestandsformaat is voor Word 2007, 2010 en 2013 gelijk.

Bedoel je misschien dat je zaken in het Word 97 tot Word 2003 formaat hebt opgeslagen?

Tijs.

dnties, u heeft helemaal gelijk. Mijn foutje komt hoogstwaarschijnlijk omdat ik nooit het .docx-formaat gebruik, maar altijd het oude vertrouwde .doc, ongacht de Word-versie.

a. Er is helemaal niets mis met het handhaven van het .doc formaat ipv. het (nieuwe) .docx formaat. Voor de beste compatibiliteit (ook met mensen die zelf geen word hebben maar bijv. een (verouderde) word viewer gebruiken) kun je met het Word97-Word2003 formaat prima uit de voeten. Alleen als je extra features van het nieuwe bestandsformaat nodig zou hebben, dan moet je het omzetten.
b. (Te) lange bestandsnamen en het bestandsformaat van het bestand voor wat betreft (niet kunnen) verwijderen hebben niets met elkaar uit te staan. Een oplossing heb ik wel en kan ik documenteren als je het volledige mappenpad naar dat bestand even aangeeft.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Tijs, maar in de praktijk zie ik dat bijna iedereen zo weinig van de functionaliteit van Word nodig heeft/gebruikt, dat ze eigenlijk al genoeg zouden hebben aan WP 5 :-)

@srpchulp: Ik heb het alleen even voor de volledigheid aangeduid. ;)

Tijs.

a. Er is helemaal niets mis met het handhaven van het .doc formaat ipv. het (nieuwe) .docx formaat. Voor de beste compatibiliteit (ook met mensen die zelf geen word hebben maar bijv. een (verouderde) word viewer gebruiken) kun je met het Word97-Word2003 formaat prima uit de voeten. Alleen als je extra features van het nieuwe bestandsformaat nodig zou hebben, dan moet je het omzetten.
b. (Te) lange bestandsnamen en het bestandsformaat van het bestand voor wat betreft (niet kunnen) verwijderen hebben niets met elkaar uit te staan. Een oplossing heb ik wel en kan ik documenteren als je het volledige mappenpad naar dat bestand even aangeeft.

Tijs.

het gaat om een of twee bestanden dus ik kan ze beter handmatig even verplaatsen?

@htil: Als verwijderen niet lukt, dat lukt verplaatsen toch ook niet? Lukt dat wel, dan is dat probleem opgelost. Lukt het niet, geef dan (dus) de volledige mapnaam waar het bestand staat.

Tijs.

ik ga het proberen en meld me wel weer (maar nu even nog niet)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan