word2010 grammatica controle werkt niet meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
hoe krijg ik dit weer hersteld! dus de rode ribbeltjes terug?

Kijk in de instellingen of je het per ongeluk uit hebt gezet.
Dit kan soms gebeuren door updates en dergelijke dingen.

ik zocht al, maar heb geen idee waar ik moet kijken. help je me verder? dank alvast

Kijk onder controleren->Autocorrect opties.
Hier kun je het vinden, want het bovenste blokje is om het in en uit te schakkelen

:) Of je ''Groene Boekje'' installeert ( niet gratis ! ! ) en hoef je niet meer op grammatica instellingen in word op te letten ...:d:thumb:

P.S. Bij Bol.com is op dit moment 40€ ...maar wie weet met een beeetje mazzel misschien vind je ook goedkoper ..:D:thumb:

Laatst bewerkt:
Hallo htil. Volgens mij zo proberen.
1. In het menu Extra klik je op Opties en vervolgens op het tabblad Spelling en grammatica.
2. Schakel de selectievakjes Spelling controleren tijdens typen en Grammatica controleren tijdens typen in.
2. Typ in het document.
3. Klik met de rechtermuisknop op een woord dat is gemarkeerd met een rode of groene golvende lijn en selecteer vervolgens de gewenste opdracht of alternatieve spelling.

Kijk onder controleren->Autocorrect opties.
Hier kun je het vinden, want het bovenste blokje is om het in en uit te schakkelen

ik heb er alleen last van in nieuwe documenten, de rode ribbellijntjes blijven in oude documenten gewoon zichtbaar.
ik heb gekeken onder Bestand > opties > controle. daar zie ik blokje autocorrectie-opties en daar is niks mis mee (lijkt het). wat ik wel zie is dat in de kop staat Autocorrectie Italiaans (standaard). ik heb onlangs bij google een tekst uit het Italiaans late vertalen. zit het hem daar in?

:) Of je ''Groene Boekje'' installeert ( niet gratis ! ! ) en hoef je niet meer op grammatica instellingen in word op te letten ...:d:thumb:

P.S. Bij Bol.com is op dit moment 40€ ...maar wie weet met een beeetje mazzel misschien vind je ook goedkoper ..:D:thumb:
dank voor de tip!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan