Wordbestand verspringt steeds naar einde document (office 2016 en word 2010)

Status
Niet open voor verdere reacties.

BartZir

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2010
Ik zit met het volgende probleem:

Wij werken op kantoor met vaste formats. Hierin hebben wij een aantal dingen voorgeprogrammeerd.

Denk hierbij aan vaste stijlen (hoofdstuktitels, paragrafen, grafiektitels, opmerkingen, etc.)
Nu zijn wij op kantoor overgestapt naar windows 10 in combinatie met office 2013 (office 365 home).
Tijdens het gebruik hiervan crashte het ene bestand na het andere en kregen we de volgende foutmelding:
Foutmelding.PNG

Nu zijn we overgestapt naar office 2016 en hebben we nieuwe formats gebouwd vanaf scratch en tot nu toe (afkloppen), gaan er geen bestanden meer kapot.

Echter hebben we nu een nieuw probleem. Elke keer als je iets wil aanpassen rond specifieke plekken in de formats. Bijvoorbeeld rond grafieken of tekstvakken spring je helemaal naar het einde van het document. Door weer terug te scrollen naar boven kun je weer verder werken, maar het is vreselijk frustererend.

Hebben jullie enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Ik hoor het graag! Ik zal snel reageren op vragen!

Groetjes,

Bart

Ik dacht dat ik de meeste Word problemen al een keer gezien had, maar je hebt me toch verrast :). Ik kan er bar weinig van zeggen zonder voorbeeldje.

Beste OctaFish,

Bedankt voor je snelle reactie. Hierbij stuur ik een deel van het bestand. Het gehele bestand is vertrouwelijk, maar aan dit stuk heb je volgens mij genoeg om het probleem in te schatten.

Om het probleem te kunnen zien, kun je het beste onder de grafiek "Voorbeeld 1" de regel

"Inzichten"
Verhaaltje (verwijderen wanneer niet van toepassing, hoeft niet altijd een extra inzicht bij de grafiek)

Kopieren

en dan over die regel eronder plakken.

Ik weet niet of je ook hetzelfde besturingsysteem (windows 10) en office (office 2016) hebt? Maar als het goed is springt hij dan in 1x naar beneden.

Hij doet het ook bij andere grafieken/teksten in het document.

Alvast super bedankt.Bekijk bijlage Testbestand.docx

Ik heb wel Win 10, maar gebruik bij voorkeur Office 2010. Dus dat ga ik eerst testen. Ik heb wel 2016 overigens, dus ik kan dat ook wel testen. Als ik 'm installeer :)

Helaas, ik kan je probleem in 2010 niet reproduceren.... Je hebt er nogal wat stijlen in staan, dus ik heb ze niet allemaal bekeken, maar degene die in mijn ogen verdacht zouden kunnen zijn, mankeren ook niks, dus daar ligt het vermoedelijk ook niet aan. Je zou bijna gaan denken aan een automatische macro die je cursor verplaatst. Maar dat zou je wel weten, denk ik, als dat zo zou zijn.
Misschien dat iemand met 2016 op de pc nog even kan testen, want ik moet 'm dus nog installeren.

Dag OctaFish,

Bedankt voor je reactie.

Hopelijk kan iemand anders mij helpen met deze samenstelling van office 2016 en windows 10

In je eerste bericht had je het er over dat je zowel in 2016 als in 2010 het probleem had. Daar (2010) heb ik verder niks meer over gelezen. Doet hij het daar dan ook niet goed?

Ik heb een foutje daarin gemaakt zie ik nu. Ik bedoelde daarmee Windows 10.

Het is windows 10 + office 2016

En heb je het specifiek bij één document? Of bij alle documenten die gemaakt zijn op basis van één sjabloon? Of gewoon altijd? :)

We hebben het specifiek bij ons sjabloon / template.

Niet bij andere word documenten. Het zit dus ook ergens daarin, maar ik kan gewoon niet ontdekken wat het is. Ik vermoed zelf bij de stijlen, maar ik kan dit niet hard maken.

Kun je de sjabloon misschien meeposten?

Ik zit misschien niet zo goed in de termen. Maar met het sjabloon bedoel ik wat ik hiervoor gestuurd heb. Dus met eigen stijlen en tekstvakken geankerd in het wordbestand.

Da's geen sjabloon, maar een document. Hoe zit het met de stijlen die je daarin gebruikt? Komen die wel uit een sjabloon?

Excuus voor de late reactie.

Die stijlen hebben wij volledig zelf aangepast en bepaald. Die komen niet uit een sjabloon

Die stijlen zitten dus alleen in dit specifieke document? Je zou eens kunnen proberen om van dat document, zonder de tekst, een sjabloon te maken en in het document de sjabloon te koppelen.

Ik heb het geprobeerd, maar dat zorgt voor dezelfde problemen. Hij blijft verspringen. Ik kan wel makkelijk terugschakelen naar office 2013, maar ben bang dat er dan weer bestanden kapot zullen gaan.

Tja, het zou niks uit mogen maken; officieel is 2016 volledig compatibel met 2010 en 2013. Er zit ook geen enkel technisch verschil in de documentopmaak. Ik zal nog eens proberen of ik het überhaupt kan reproduceren, want zelfs dat lukt niet... Wat overigens dan weer de indruk wekt dat het niet aan je document ligt.

Ja daarom zit ik ook een beetje in de knoei, omdat ik het gewoon echt niet snap waarom dit gebeurt. Waardeer het in ieder geval erg dat je met mij meedenkt!

Vertel nog eens wat meer van de bedrijfssituatie. Heeft iedereen last van het probleem? En is dat dan altijd en opdezelfde manier? En met dezelfde documenten? Of bij alle documenten?

We werken hier met ongeveer 15 pc's. We werken allemaal via dropbox. Hier worden alle bestanden centraal opgeslagen. De problemen zijn ontstaan na het upgraden naar windows 10.

In de oude situatie (Windows 10 + office 2013) gingen er vaak bestanden kapot, maar niet altijd. Ik gok dat bij het maken van de analyses ongeveer 1 op de 4 bestanden kapot ging.
En hiermee bedoel ik dat bij het opslaan van de bestanden er nog niets te zien was. Zodra dit bestand werd geopend, vaak op een andere andere pc, maar niet altijd, kreeg ik de melding.

Foutmelding 1.PNG

Er wordt in het "maakproces" ook veel gewerkt met knippen en plakken uit excelbestanden. Excel heeft nooit problemen gehad, zowel in office 2013 als 2016 niet.
Zodra het bestand kapot was, was dit bestand niet meer te openen in word 2013 als in word 2016. We konden het nog wel openen in 2007, maar dan werden alle grafieken plaatjes, waardoor de opmaak erg anders werd en niet meer aanpasbaar.
We gebruiken windows 2007 om wel de teksten terug te kunnen halen. Daarnaast was het bestand ook toegankelijk via de office online tool op dropbox.com, maar ook daar was de opmaak anders.

Na deze problemen heb ik dus office 2016 geïnstalleerd op een betere hoop en hebben we de formats (eigen stijlen) volledig opnieuw opgebouwd. Bestanden zijn tot nu toe niet kapot gegaan, maar ze blijven dus verspringen als we bepaalde elementen willen aanpassen. Dit werkte nog frustrerender voor het controleren van de analyses.

Ik hoop dat ik het op deze manier iets beter het proces omschreven heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan