Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Als je een Worddocument opslaat als webpagina komt er een hoop HTML-code mee waardoor het html-bestand onnodig groot wordt. De wordt wat minder als je kiest voor opslaan als webpagina, gefilterd.
Nu mijn vraag, bestaat er een mogelijkheid om zo'n webpagina van onnodige Word-code te ontdoen? Is er een leuk programmaatje voor?
Geplaatst door johan bronsveld Nu mijn vraag, bestaat er een mogelijkheid om zo'n webpagina van onnodige Word-code te ontdoen? Is er een leuk programmaatje voor?
Dreamweaver kan die code heel goed opschonen, maar dan heb je het niet meer over een "programmaatje" - zo'n 50 MB en € 700,-.
Ik ken geen andere programma's die dit kunnen.
Er is wel een programma wordcleaner. Te vinden op www.wordcleaner.com.
Je kunt een trial versie downloaden en de aanschaf is 99 dollar.
Ik heb het (nog) niet uitgeprobeerd, maar ziet er niet slecht uit.
Sophia
Word geheel strippen van overbodige HTML/XML is niet eenvoudig..
Als je jezelf wat basic HTML eigen maakt kun je binnen No Time een aardig resultaat bereiken. (Er zijn tal van Uitstekende (Gratis) Internet curssusen te vinden)
Maar mocht je een feilloos programma tegenkomen dan moet je het zeker melden...(Dat lijkt mij ook wel mooi)
Geplaatst door sophia491 Er is wel een programma wordcleaner. Te vinden op www.wordcleaner.com.
Je kunt een trial versie downloaden en de aanschaf is 99 dollar.
Ik heb het (nog) niet uitgeprobeerd, maar ziet er niet slecht uit.
Sophia
Dank je Sophia, maar na installatie blijkt het eerste testdocument al verfrommeld uit WordCleaner te komen. WC brengt de bestandsomvang terug van 44 kB naar 29 kB. Word zelf komt na opslaan als webpagina (gefilterd) op 27 kB en de pagina ziet er een stuk beter uit! Kortom WC lijkt me niet oke.
Word geheel strippen van overbodige HTML/XML is niet eenvoudig..
Als je jezelf wat basic HTML eigen maakt kun je binnen No Time een aardig resultaat bereiken. (Er zijn tal van Uitstekende (Gratis) Internet curssusen te vinden)
Maar mocht je een feilloos programma tegenkomen dan moet je het zeker melden...(Dat lijkt mij ook wel mooi)
Wel, een beetje HTML beheers ik wel. Het gaat echter om vele Worddocumenten die op mijn werk gemaakt zijn door anderen en die we willen omzetten naar HTML ... vandaar de vraag...