• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

wordpad in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

wdolstra

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2004
Ik heb een enorm groot wordpad bestand met allemaal namen en adressen. Nu wil ik dat bstand kopieren naar excel. Dat is opzich geen probleem maar dan worden alle gegevens in een cel geplaatst. Hoe kan ik er voor zorgen dat de gegevens over verschillende cellen en kolommen worden geplaatst?

Volgens mij lukt dat niet omdat wordpad niet speciale velden herkent dus ze ook niet in Excel toewijs aan verschillende cellen.

bestand opslaan als txt of csv of iets dergelijks

dan importeren in excel

even handmatig j scheidings tekens kiezen bijv spatie of ,

en dan moet hij het doen

dit kan dus wél.

als het goed is heb je al die namen met adressen 1 voor 1 in een veld onder elkaar staan. Ik hoop dat je een bepaald koppelteken (bijv ; ) daartussen hebt gebruikt.

wat je vervolgens moet doen is alle data selecteren (op column klikken waar alle data instaat) het menu data en hier voor de optie text to columns kiezen.

er komt nu een pop-upscherm. Klik next. Bij delimiters geef je aan welk teken aangeeft welke data bij welke data hoort. Als je dus bijv de ; hebt gebruikt, geef je een vinkje bij other en typ je daar de punt-komma in. Klik op finish en voila! de data is verdeeld over de verschillende kollomen.

suc6!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan