WordPress ad's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leon1970

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2014
Ik heb het beheer van een wordpress site overgenomen. Echt van een goede overdracht was helaas geen sprake. Omdat er de laatste jaren niets aan onderhoud was uitgevoerd op deze site heb ik dus WP geupdate. Ik heb daarbij ook rekening gehouden met alle plugin's. Zodat deze allemaal nu zijn voorzien van de laatste update. Dit ging allemaal perfect.

Echter binnen de site maken we ook gebruik van een ad's. Een ad is dan een link naar een afbeelding, waar men op kan klikken om dan verder binnen de site te gaan of naar een externe site. We gebruiken dat oa voor de advertenties binnen de site (En ja ik weet het Ad blocker, blokkeert dat)

In de code (wysiwyg of tekst tabblad tegenwoordig) wordt de ad als volgt gebruikt:
[ad id = "28931"] [ad id = "28933"] etc
en dan wordt de afbeelding van ad 28931 zichtbaar op de site met een klikbare link.

Echter na de update van WP lukt het mijn niet meer om een ad te wijzigen. Ik krijg geen foutmelding als ik een ad wijzig, maar deze wordt ook niet gewijzigd.

In mijn WP menu staat onder Theme Options een oranje cirkel met een witte S en als naam Ads. Herkend iemand dit en weet of dit toch stiekem een plugin oid is. Ik kan namelijk niet achterhalen waar deze functionaliteit vandaan komt. Het is in ieder geval geen standaard WP functie.

Welk thema gebruik je? Want sommige thema's hebben ingebakken instellingen die je dan kan veranderen (of niet)
Als je deze ad (ik werk er niet mee, ik maak de linken zelf. Dat is makkelijk te doen) niet in een van de plugins kan vinden, moet het in het thema zitten.

Wat de witte S betreft: Zoek via google eens via dat plaatje. Ik werk al heel lang met WP maar mij zegt het niets.

aanvulling: even gezocht maar kan het dit zijn:

wordpress_ads_quick-adsense_blokken_pc-tips_info.png

van Google Ads? Zie http://www.pc-tips.info/tips/geld-verdienen-met-adsense-en-wordpress-blogs/

Laatst bewerkt:
Bedankt Femke98,

Ik ben ook nog wat verder gaan zoeken. Ik had nog een ongebruikte website. Daar heb ik een kale installatie van WP op gedaan. En toen het theme geladen. Het bleek dat dit inderdaad een onderdeel van het theme is. Er wordt Local News 1.1 gebruikt. Inmiddels is daar nu een nieuwere versie van beschikbaar. En ik vrees dat ik deze dus al moeten gaan aanschaffen.
fout.jpg
Met vriendelijke groet,

Léon

Hoeft niet. Je kan toch een ander thema gaan gebruiken!
Je kan kiezen uit duizenden gratis thema's!! OF je wilt deze blijven gebruiken en dan moeten betalen voor die Local News als je dat ook nog wilt gaan gebruiken.

Mij zegt het niets en misschien moet je je zelf afvragen of het wel wat toevoegt aan je website. Dat je er geld voor moet betalen is dan wel raar als dat gebakken zit in een gratis thema. Of het thema moet ook gekocht zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan