Wordpress afbeeldingen indelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

reuslucius

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2011
Berichten
68
Dag allemaal,

In windows kun je in je map afbeeldingen mappen maken om bepaalde afbeeldingen bij elkaar te zetten.
Nu mijn vraag is dit ook mogelijk in Wordpress?
Bij de map media word nu alles door elkaar gezet.
 
Aar dank voor je snelle antwoord. Heb ik nog een vraag als ik de beschreven plug in instaleer worden dan van alle afbeeldingen ook de verwijzingen zoals die in de berichten staan aangepast?
 
Geen idee, dat is aan jou om te testen.
 
De map media in WP sorteert niets, dat klopt. Maar ik vraag mij af wat je dan wil sorteren. Wat is het voor een website, dat het nodig is om te sorteren?
Verder heb je natuurlijk de linken die niet meer kloppen, omdat alles wordt gesorteerd.
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik vraag mij gewoon af waarom je dit wilt? Afbeeldingen upload je, dan zet je ze op de website en klaar.

Graag dus iets meer info?
 
Zelf kan ik mij indenken dat je foto's graag wilt sorteren. Ikzelf heb in het beheer-deel van mijn site een galerij gebouwd waarmee ik foto's kan taggen, en daarop kan je dan sorteren.

Als ik foto's zoek van een OV-chipkaart, dan vul ik dat in.
 
Even gekeken, maar je kan je niet eigen mappen maken via FTP? Dus zonder plug-in? Want al die plug-ins maken je website ook niet echt soepel.
De ene plugin is de andere niet. Maar je moet er wel spaarzaam mee omgaan.

Eigenlijk ben ik blij dat ikzelf het heft in eigen hand heb met het (semi) ambachtelijke programmeren. Geen bloated plugins die je steeds moet updaten, en het voordeel is dat ik precies weet hoe mijn CMS-systeem werkt.
 
Eigenlijk ben ik blij dat ikzelf het heft in eigen hand heb
Wat er bijkomt, en vooral wat er verdwijnt in elke PHP upgrade heb je niet in de hand :p
 
Wat er bijkomt, en vooral wat er verdwijnt in elke PHP upgrade heb je niet in de hand :p
Maar ook die heb ik in eigen hand. 😉
En een beetje hosting staat gewoon alles van de laatste paar branches toe, bijv. 7.4, 8.0, 8.1, 8.2, 8.3. Dan heb je wel een paar jaar de tijd om het aan te passen.

Als jezelf programmeert moet je altijd alles up-2-date houden, en dat is nooit veranderd. Al 20 jaar geleden moesten veel mensen opeens bij PHP 4.2.0 verplicht de superglobals aanleren. 😉
 
En een beetje hosting staat gewoon alles van de laatste paar branches toe, bijv. 7.4, 8.0, 8.1, 8.2, 8.3. Dan heb je wel een paar jaar de tijd om het aan te passen.
Yep, dat kan bij veel hosters in het control panel. Soms zelfs de laatste 5.x , de laatste 7.x en alle 8.x . In de praktijk wordt er bij sommige websites zolang gewacht tot het niet meer werkt 🤔 en dan kost het flink wat tijd om alles te updaten.

Als jezelf programmeert moet je altijd alles up-2-date houden .....
..... en programmeren leuk vinden 🙂
 
  • Leuk
Waarderingen: Aar
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan