Wordpress automatisch brief samenstellen aan de hand van antwoorden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesper2019

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2019
Berichten
29
Beste lezer,

Graag zou ik op een website een pagina willen maken met een brief generator. Hiermee bedoel ik het volgende:

De gebruiker beantwoordt verschillende meerkeuzevragen. De antwoorden op deze vragen zijn allen gekoppeld aan een standaard tekst. Na het doorlopen van de vragen zou er aan de hand van de gekozen antwoorden automatisch een brief opgesteld moeten worden.

Is er een Wordpress plugin die het bovenstaande mogelijk maakt of dient dit geprogrammeerd te worden?

Alvast bedankt.
 
Ik denk dat het niet bepaald generiek is dat er geen add-on voor bestaat. Dus aan de slag, zou ik zeggen.

Het klinkt in het algemeen als iets simpels.
 
Ik heb ChatGPT even aan het werk gezet. Goed de commentaren lezen en niet alleen kopiëren en plakken!!!!!

Om een WordPress add-on te maken waarbij je een formulier met invoervelden kunt invullen en vervolgens die waarden op je scherm kunt zien, kun je gebruikmaken van WordPress' eigen functionaliteiten en PHP-code. Hier is een algemene stapsgewijze benadering:

Stap 1: Maak een plugin​

  1. Maak een nieuwe map in de wp-content/plugins directory van je WordPress-installatie. Geef deze map een unieke naam voor je plugin, bijvoorbeeld mijn-plugin.
  2. Maak een PHP-bestand voor je plugin, bijvoorbeeld mijn-plugin.php, en voeg de volgende code bovenaan toe om de plugin te initialiseren:

PHP:
<?php
/*
Plugin Name: Mijn Plugin
Description: Voeg hier een beschrijving van je plugin toe.
Version: 1.0
Author: Jouw Naam
*/

// Voeg hier je code toe

Stap 2: Voeg een formulier toe​

  1. Binnen je plugin-bestand mijn-plugin.php, voeg de PHP-code toe om een formulier te genereren waar gebruikers gegevens kunnen invoeren. Bijvoorbeeld:

PHP:
function mijn_plugin_form() {
    ob_start();
    ?>
    <form method="post">
        <label for="naam">Naam:</label>
        <input type="text" name="naam" id="naam"><br>

        <label for="email">E-mail:</label>
        <input type="email" name="email" id="email"><br>

        <!-- Voeg andere invoervelden toe zoals nodig -->

        <input type="submit" name="submit" value="Verzenden">
    </form>
    <?php
    return ob_get_clean();
}

Stap 3: Verwerk de ingediende gegevens​

  1. Voeg verwerkingslogica toe om de ingediende gegevens te verwerken en op het scherm weer te geven. Dit kan binnen dezelfde plugin-functie worden gedaan:

PHP:
function mijn_plugin_form() {
    // ... (formuliercode hierboven)

    if (isset($_POST['submit'])) {
        $naam = sanitize_text_field($_POST['naam']);
        $email = sanitize_email($_POST['email']);

        // Toon de ingediende gegevens op het scherm
        echo '<p>Naam: ' . $naam . '</p>';
        echo '<p>E-mail: ' . $email . '</p>';
        // Voeg hier andere velden toe om ze op het scherm weer te geven
    }

    // ... (rest van de formuliercode)
}

Stap 4: Toon het formulier op een pagina​

  1. Gebruik een shortcode om het formulier op een WordPress-pagina weer te geven. Voeg hiervoor de volgende code toe aan je plugin:
PHP:
add_shortcode('mijn_plugin_shortcode', 'mijn_plugin_form');

Stap 5: Activeer de plugin​

  1. Ga naar het WordPress-beheerdersdashboard en navigeer naar 'Plugins'. Zoek je plugin ('Mijn Plugin') en activeer deze.
  2. Maak een nieuwe pagina aan of bewerk een bestaande pagina waar je het formulier wilt weergeven.
  3. Gebruik de shortcode [mijn_plugin_shortcode] op de pagina om het formulier weer te geven.
Na het volgen van deze stappen zou je een WordPress-plugin moeten hebben die een formulier weergeeft, de ingediende gegevens verwerkt en deze op het scherm laat zien nadat het formulier is verzonden. Pas de code aan naar behoefte en voeg extra functionaliteit toe indien nodig. Vergeet niet om de gegevens van gebruikers altijd goed te valideren en te ontsmetten voordat je ze weergeeft of gebruikt om mogelijke beveiligingsproblemen te voorkomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan