Wordpress automatisch doorlinken naar mobiele website

Status
Niet open voor verdere reacties.

bob4512

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2014
Hallo,

Ik heb een wordpress website gemaakt maar ik wil deze nu ook graag 'mobiel' maken.
Hiervoor heb ik een sub-domein aangemaakt: mobiel.XXXXXXX.nl.
Ik wil deze nu meteen laten doorlinken als de website wordt bezocht door een mobiel apparaat.
Dus niet met een plugin etc...

Heb dit ook al op het wordpress forum gevraagd maar daar kwam geen antwoord uit.

M.v.Gr.,
Bob

P.S. weet niet goed waar dit thuis hoort dus daarom maar hier ;)

Hm....mijn eerste idee is dat je beter een responsive thema kan kiezen, dan heb je dat probleem niet.

Verder zou ik met een plugin gaan werken.

Mocht je toch de subdomein willen doorlinken naar je werkelijke website (dan moet je nog wel je website responsive maken anders werkt het niet, plus dan vraag ik mij af waar je dan nog het subdomein voor nodig hebt, tenzij je een mobiele website bouwt op het subdomein, maar dan nog gaat dat niet werken want dan hoef je niet door te linken. Als je nog begrijpt wat ik bedoel ;) ) dan moet je dat in de DirectAdmin regelen waar je ook het subdomein hebt gemaakt.

Tweede mogelijkheid is om via style.css je werkelijke site responsive te maken.

Laatst bewerkt:
Het sub-domein heeft een responsive theme.
Het probleem is dat de werkelijke website een 'niet responsive theme' heeft, wat wel behouden moet worden.

De mobiele website is waarschijnlijk ook alleen voor ''vaste gebruikers'' die bijvoorbeeld alleen een datum moeten controleren.

Is er misschien nog een andere optie dan in CSS bewerken? Heb hiermee namelijk nog weinig ervaring.

Maar je kan toch geen sub dimeinnaam MET daaraan een responsive theme doorlinken aan een domeinnaam met al een website ? En waarom kan/mag de werkelijke niet responsive zijn?

Omdat dit het thema is waar alles al op gemaakt is zeg maar.
Maar het moet wel mogelijk zijn om automatisch doorgestuurd te worden naar de mobiele versie, op sommige sites zie je dat het adres opeens m./mobiel. ervoor heeft staan.

Omdat dit het thema is waar alles al op gemaakt is zeg maar.

Is het een bestaand thema? Of is het een zelf gemaakt thema?
Zit er een style.css bij? Dan kan je het thema op de werkelijk domeinnaam toch responsive maken.

op sommige sites zie je dat het adres opeens m./mobiel. ervoor heeft staan.
Ja, maar dat zal niet gaan op de manier zoals jij het voor ogen hebt. Je kan niet een subdomeinnaam die een website bevat doorlinken naar een domeinnaam die een website bevat.
Je kan een subdomeinnaam wel laten doorlinken maar niet als dit subdomein ook een website bevat. Hoe zou dat dan moeten?

Laatst bewerkt:
Hallo.

Je kan dit doen met het niet-gewaardeerde User-Agent sniffing.
http://detectmobilebrowsers.mobi/help/

Op andere websites vind je alternatieven hoe je aan UA sniffing kan doen in Javascript of het .htaccess bestand.

Waarom dit niet gebruiken...
Een sniffer werkt vandaag goed, maar morgen is deze onvolledig omdat er telkens nieuwe tablets en smartphones op de markt komen. Om dit te ondervangen kun je gebruik maken van betaalde sniffers die de modeellen in hun scripts up-to-date houden. En nogmaals het wordt niet gewaardeerd.

Mijn advies - ik denk hetzelfde als femke ;)
Maak 1 responsive website die geschikt is voor alle schermresoluties. Bootstrap is handig hierbij met zeer brede support.

Suc6.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan