Wordpress blog-chaos

Status
Niet open voor verdere reacties.

marloeswitjes

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2008
Beste wordpress-kenners,

Ik hoop zo dat jullie me verder kunnen helpen, want in mijn hoofd (in op 't dashboard van wordpress) is het één grote chaos.

Ik ben begonnen om een wordpresss-site te maken. www.seppeerden.nl. Alles ging goed en het toevoegen van blogs leek erg makkelijk en kwam vanzelf goed in beeld, zoals we dat bij blogs gewend zijn. Toen ben ik nieuwe pagina's gaan maken, maar dat mislukte een aantal keren, en toen heb ik het even laten liggen en ben er een dag later weer verder mee gegaan. Inmiddels staan de pagina's aardig op hun plek, maar ben ik de startpagina kwijt met de blogs. Ik heb nu een pagina gemaakt die nieuws heet en daarop bij pagina attributen gekozen voor showcase template. Dan komen wel de blogs in beeld als ik op nieuws klik. Het jammere is dat de oudere blogs niet daaronder staan maar alleen de titels waar je dan vervolgens weer op moet klikken. Liever had ik ze gewoon onder elkaar zoals het eerst was. Veel erger: op de mobiele site en ipadsite is dit allemaal niet zo, daar is de site één grote chaos van titels en reactieformulieren. Geen gezicht.
Is er iemand die mij weer even op weg kan helpen, want ik weet het even niet meer.

Beste allemaal,

Ik ben natuurlijk verder gegaan met het doorzoeken van handleidingen etc. om een oplossing te vinden voor bovenstaande vraag. Helaas heb ik hét antwoord nog niet kunnen vinden. Het ligt denk ik aan het verschil tussen de optie 'menu' in weergave en de optie pagina's. Daar heb ik mee zitten rommelen.

Basisvraag blijkt nu eigenlijk: Hoe krijg ik mijn wordpress site zo dat ik op de eerste pagina (home- in mijn geval Nieuws) de recentste berichten onder elkaar krijg?

Ik heb zojuist een nieuwe pagina gemaakt; kadotips. Die staat nu opeens (behalve in het menu waar ik hem ook wil hebben) ook onder nieuws (waar ik 'm niet wil hebben). Dat komt dus omdat ik voor showcase template heb gekozen denk ik? Betekent dat dat de kadotips over een bepaalde tijd daar weer verdwijnen (als het niet meer 'recent' is), of blijft die pagina nu altijd bovenaan staan bij nieuws?

De mobiele site is nog steeds een grote chaos. Daar kom ik echt niet uit.

Laatst bewerkt:
Hoi Marloes,
Dit klinkt inderdaad als een hoop ellende. Ben je er ondertussen al uit?
Bedoel je dat je de homepage zo wilt hebben als standaard is voor je template? (http://twentyelevendemo.wordpress.com/)
Als ik naar jouw site kijk dan zie ik dat deze zo in is gedeeld als de standaard showcase template (http://twentyelevendemo.wordpress.com/showcase/).
Als het goed is zou je homepage er weer normaal moeten uitzien als je deze functie uitzet, lukt dat?

Bedankt voor je reactie! Ik ben er nog steeds niet helemaal uit, kan wel wat hulp gebruiken. Zoals je ziet heb ik het even opgelost door er een algemene post boven te zetten en dan daaronder het showcase template. Niet ideaal.

Als ik showcase template uitzet heb ik helemaal geen posts op de eerste pagina... dat is juist het rare.
Ik klik bij pagina's>nieuws>pagina-attributen: standaard sjabloon (dat staat nu op showcase template).
Als ik dan naar de site ga zie ik geen kopje meer dat nieuws heet, maar komt alleen de pagina in beeld met 'Welkom op de site van Sepp, natuurlijk gaat Sepp hier de eerste jaren niks schrijven...." dat is de pagina die ik als laatst aangemaakt heb. Maar geen blog.
Alle blogs zijn verdwenen.

Nu verander ik die pagina-attribuut weer terug naar showcase-template en (godzijdank) zijn alle blogs weer op pagina 1 te zien, maar het kopje nieuws is nog steeds verdwenen.... hmmmm.... Dat wordt weer even knutselen!

Op wonderbaarlijke wijze was het kopje nieuws uit de menustructuur verdwenen. Makkelijk opgelost door weer even toe te voegen. Nog eens geprobeerd naar standaard template te verzetten, maar probleem blijft hetzelfde helaas.....
Kopje nieuws is in ieder geval weer terug!

Heel vreemd. Dat standaard template zou juist goed moeten zijn. Klinkt dus alsof er misschien iets mis is met de template zelf. Zou je index.php en loop.php kunnen posten? Dan kijk ik er even naar.
Of je kunt me ook even PM'en.

Die vind je op de server in de wordpress map > wp-content > themes > en dan in de map van het thema dat je gebruikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan