Wordpress blogpagina verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tigerr

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2007
Beste,

Ik heb sinds kort een website op wordpress draaien, maar iets zit mij in de weg. Je hebt daar namelijk standaard een blogpagina waar de nieuwste berichten worden gepubliceerd. Maar ik wil wordpress niet als blog gebruiken maar als CMS. Dus de vraag is; hoe zorg ik er voor dat er geen blogpagina meer getoond word?

Gr

Dan moet je in de wordpress loop duiken, en een eigen CMS pagina schrijven in PHP code, zodat je die kan gebruiken i.p.v. de default ;)

Hoezo een eigen CMS pagina schrijven? Je kan standaard ook kiezen voor statische pagina's. Maar die blogpagina krijg ik er maar niet uit.

Ligt aan welk theme je gebruikt, daarom een eigen pagina schrijven, dan ben je van het meeste gezeur af ;)

Hoi Tigerr,
Bedoel je deze: Dashboard > Weergave > Widgets > Recente berichten (widget verwijderen)?

Ik gebruik mijn eigen thema en ik heb geen sidebar. Kan dan ook geen widgets toevoegen/verwijderen.

Hoi Tigerr,

Het eenvoudigste is dan inderdaad de loop bewerken in de template zelf.

Misschien kun je op de volgende manier daaromheen werken, zodat je niet de code in hoeft te duiken:
- Nieuwe pagina aanmaken, bijvoorbeeld genaamd 'blog'.
- Geef als optie voor de zichtbaarheid van deze pagina 'privé', dan is deze niet zichtbaar.
- Dan naar Instellingen > Lezen, vink daar de optie aan om een statische pagina als homepage te maken.
- Selecteer dan bij Berichtenpagina de gemaakte pagina 'blog'.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan