[Wordpress] Client portaal opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelleruben

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Hallo Allemaal,

Ik heb voor een project een Wordpress website opgezet.

Nu is het de bedoeling dat er ook een soort van een client portaal erop komt, Aangezien ik voor de website al een plugin gebruik genaamd "User Access Manager" dacht ik dat ik daar wel mee kon maken.
Op zicht kan het ook wel maar, in de back-end is dit niet te doen, zo moet ik voor elke gebruiker dezelfde pagina maken.

De bedoeling is als bijvoorbeeld klant A inlogt een menutje krijg met zijn gegevens (te denken aan nota's en andere documenten). En als klant B inlogt, dat hij dezelfde menu ziet, alleen dan met
zijn gegevens erin.

dus dat het makkelijk is als ik document upload en kan zeggen die is voor klant A, enzo.

Nu is mijn vraag heeft iemand kennis / verstand om een client portaal op te zetten? Welke plugin(s) ik hiervoor het beste kan gebruiken en zo

Is het een leerproject? Of een serieus commercieel project? En voor welke branche?
Wordpress is een leuk CMS, maar ik zou het niet inzetten voor cruciale cliënt systemen die van groot belang zijn. Wordpress staat bekend om diverse veiligheidslekken en doelgerichte aanvallen. Dit wil je koste wat kost voorkomen. Voor medische systemen is WordPress echt not-done, de regelgeving t.b.v. beveiliging en EPD's zijn zeer streng kan ik je vertellen.

Het beste advies is om zelf wat te (laten) bouwen. Uiteraard niet voordat je een goede Functioneel Ontwerp hebt geschreven. Tussentijds is het dan de bedoeling dat je de boel goed laat auditten op security-leaks en een goede flow te hebben voor wat betreft programmeren, want zoiets kan je nooit in je eentje doen. Code dient minimaal te worden gereviewed door meerdere ogen. Een datalek is het laatste wat je wilt hebben. Daarnaast zou ik adviseren zo min mogelijk rommelen met diverse externe plugins. Hoe meer plugin's hoe meer kans op zero-day exploits.

Als het een oefenprojectje is voor school met dummy-data. Ga je gang :)

Laatst bewerkt:
Leuk dat je zo even reageer, maar op dit moment, is het gewoon zo dat er al een bestaande website is en gebouwd voor een project. En het is niet meteen voor iedereen bereikbaar, Maar wel met de wens om een klanten portaal te hebben.

Persoonlijk raad ik aan om hier geen Wordpress voor in te zetten, en het liefst zelfbouw.
Of als je Wordpress gebruikt, maak dan eigen plugin's. Dan weet je zeker dat je cruciale zaken veilig zijn, en geen bestaande lekken hebben.

Laatst bewerkt:
Dus je hebt liever een belangrijke data-applicatie gebaseerd op een sloot aan externe plugins met het equivalent van een zeef?
Succes met je hechte vriendschap met de Autoriteit Persoonsgegevens dan alvast.

Ik ken veel bedrijven die, indien ze op Wordpress draaien, hun plug-ins zelf ontwikkeld hebben.
Dit wil je koste wat kost zelf in beheer houden, en niet via een sloot aan externe ontwikkelaars. En in dat geval zul je toch een soort SLA moeten hebben die aangeeft in hoeveel tijd ze met een oplossing komen.
Persoonlijk zou ik Wordpress niet eens willen gebruiken voor belangrijke klantadministraties of opslag van documenten. Het is voornamelijk gebouwd als blog-software.

Laatst bewerkt:
Als je mijn vraag verder niet wil beantwoorden, vervuil het dan niet.... Ik weet hoe en wat dus leer mij niet de les!!!!

Als je mijn verhaal niet wilt geloven , dan niet. Maar reageer normaal aub!!

Blijkbaar ben je teleurgesteld om dit antwoord, maar voor mijn gevoel is dit wel het correcte antwoord. Of je moet zelf programmeren.

Laatst bewerkt:
Nee ik weet wat ik doe en waar ik nodig voor heb, en moet gewoon gebasseerd worden op Wordpress. En ik weet dat je voorzichtig moet zijn. Maar jij blijft er op door hammeren. En dat
maakt het irritante eraan. En als je verder gewoon niet de vraag wilt beantwoorden sla dan deze topic over. En ga verder.

Ik heb ondertussen hulp van iemand.

Laatst bewerkt door een moderator:
Vergeet niet dat het mijn advies is van iemand die al 15 jaar in het vak zit , en bij diverse bedrijven gewerkt heeft ;)

Fijn dat je inmiddels hulp hebt, maar ik hoop dat gebruikt wordt gemaakt van mijn advies.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan