Wordpress contactformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

elroy127

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2013
Goeiedag,

Ik wil graag voor mijn website een contactformulier die automatisch een bericht stuurt naar de afzender.
Dit om het contact met mijn toekomstige klanten zo goed mogelijk te houden.
Ik heb al getest met contactform 7, hier mee lukt het mij niet.

Weet iemand hoe dit moet?

Groeten
Elroy

Je kunt met Contact Form 7 twee e-mails versturen; de eerste is het bericht dat via het contactformulier naar jou gestuurd wordt, de tweede kun je gebruiken als automatisch bericht naar de afzender.
Kun je specifiek aangeven wat er niet lukt?

Laatst bewerkt door een moderator:
Het lukt mij niet om het 2e bericht te sturen naar de afzender.

En krijg je daarbij nog (fout)meldingen? Lukt het sturen van het eerste bericht wel? Kun je, bijv. d.m.v. screenshots, de instellingen van het contactformulier laten zien?

Vul in het Aan-vak eens alleen [your-email] in en probeer het dan nog eens.

Wellicht ten overvloede: de tag [your-email] moet natuurlijk wel overeenkomen met de tag die in het formulier is ingevuld.

Ik heb dit nu geprobeerd, maar tot nu toe werkt dat nog niet.
Ik zal er morgen nog een keer goed naar kijken op mijn laptop.

Ik krijg de melding dat het bericht is verzonden en ontvang dit ook in mijn mailbox
Alleen het 2e mailtje verstuurt hij niet naar de afzender

Wordt het tweede mailtje niet verstuurd, of komt het niet aan? Heb je toegang tot de logbestanden op de server om te kijken of de tweede mail daadwerkelijk verstuurd wordt?

Probeer eens in het Aan-veld een e-mail adres in te vullen in plaats van de tag [your-email].

Het is mij nu uiteindelijk gelukt, weet niet precies wat ik heb gedaan maar het werkt.
Bedankt vior uw hulp.
Nog 1 klein vraagje off topic is het mogelijk om een afbeelding in die email toe te voegen?

Mooi dat het gelukt is!

Je kunt een afbeelding in het bericht bijvoegen. Het handigst is om het vinkje 'HTML-indeling gebruiken' aan te vinken bij Berichtinhoud en vervolgens een HTML-verwijzing in de berichttekst te maken naar de afbeelding. De afbeelding moet dus wel via internet bereikbaar zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan