Wordpress form drag en drop

Status
Niet open voor verdere reacties.

royduin

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2006
In de het beheer gedeelte van wordpress heb je "forms" die verplaatsbaar zijn. Voorbeeld:

Waarmee wordt dit gemaakt? AJAX? Waar vindt ik hier een voorbeeld van?

Alvast bedankt!

Ben wat wezen zoeken maar kom niet op het resultaat wat ik wil hebben. Echte "javascript forms" die gesloten en geminimaliseerd kunnen worden, zie de screenshot uit me eerste bericht.

Iemand een idee hoe met dit noemt?

Dat noem je... 'echte javascript drag-n-drop' :p

Check eens mn 'webOS' op mn site: http://bin.void-studios.com/webos/. Gebruik 'guest' als password.WERKT ALLEEN MET FIREFOX.

Als je een 'programma' 'opent', zal je een window zien. Deze kan je minimalizeren etc. Probeer ook eens je rechtermuisknop.

Laatst bewerkt:
Ziet er netjes uit, naar zoiets ben ik ook op zoek, maar nog wel zoals bij Wordpress gerangschikt in kolommen. Zijn er niet ergens simpele voorbeelden hiervan te vinden op het net??
Javascript heb ik nog niet zo heel veel kaas van gegeten...

wat bedoel je precies met 'gerangschikt in kolommen'? De 'windows' zijn niets meer dan div-tags waar je willekeurige html in kan stoppen.

Wanneer je in het dashboard in Wordpress een venster wil verplaatsen dan wordt er aangegeven waar je deze kan "droppen", zie de screenshot uit me eerste post. Met lijstjes wordt aangegeven waar het vnester geplaatst kan worden. Zo zijn er twee kolommen waar deze in geplaatst kunnen worden.

Oh, op die manier. Destination

Op pagina's als deze heb je een beetje dat idee, maar dan met lijsten. Zie echter ook eens hier en deze. Het wordt wel wat zelf doen, want een exact script van wat jij wilt heb ik niet gevonden. Om nog meer ideeen op te doen: check.

:thumb:

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie! Ik ga vanavond eens wat puzzelen.

Is het ook mogelijk om de gegevens uit dit voorbeeld op te slaan? Uitlezen waar welk item staat? Vanaf daar kan ik weer mijn eigen werk gaan doen in php.

Ehm, ja, dat's best mogelijk denk ik.

Iets in de richting van:
PHP:
//javascript

var testobj = document......getElement();   //voorbeeld, is pseudo
alert(testobj.parent); //zou moeten werken, mischien ook n iet, weet niet zeker.
//also, 'parent' is dan zn container, dit moet anders/specifieker.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan