Wordpress: fotobeveiliging en teksteffecten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeel2008

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2008
hallo, ik moet voor iemand een website maken, en omdat ze erop wil bloggen heb ik voor wordpress gekozen. maar nu wil ze twee dingen die ik in een zelfgemaakte html-pagina wel voor elkaar zou kunnen krijgen, of in ieder geval een eind zou komen, maar geen idee heb hoe ik dit in WORDPRESS moet doen, van php weet ik weinig af.

1. ze wil dat de foto in de header niet te kopieren is met de rechter muisknop. Als je er op klikt zou je eigenlijk een tekstje moeten krijgen “Foto gemaakt door die en die”.
moet ik hiervoor een javascript gebruiken en zo ja: waar plaats ik dat dan??

2. De tekst in de header zou “bewegend beeld” moeten zijn, wat ze wilt is dat in het groen/blauwe achtergrondvlak de tekst zichtbaar wordt (dus van 0% naar 100% wit), die blijft even staan en ‘verdwijnt’ dan weer in het groen (van 100% wit naar 0%), gevolgd door de volgende tekstregel. KAN DIT ?? en wederom , hoe of waar maak ik wordpress dit duidelijk?

bij voorbaat dank, Jeel2008

Laatst bewerkt:
hallo, ik moet voor iemand een website maken, en omdat ze erop wil bloggen heb ik voor wordpress gekozen. maar nu wil ze twee dingen die ik in een zelfgemaakte html-pagina wel voor elkaar zou kunnen krijgen, of in ieder geval een eind zou komen, maar geen idee heb hoe ik dit in WORDPRESS moet doen, van php weet ik weinig af.

1. ze wil dat de foto in de header niet te kopieren is met de rechter muisknop. Als je er op klikt zou je eigenlijk een tekstje moeten krijgen “Foto gemaakt door die en die”.
moet ik hiervoor een javascript gebruiken en zo ja: waar plaats ik dat dan??

2. De tekst in de header zou “bewegend beeld” moeten zijn, wat ze wilt is dat in het groen/blauwe achtergrondvlak de tekst zichtbaar wordt (dus van 0% naar 100% wit), die blijft even staan en ‘verdwijnt’ dan weer in het groen (van 100% wit naar 0%), gevolgd door de volgende tekstregel. KAN DIT ?? en wederom , hoe of waar maak ik wordpress dit duidelijk?

bij voorbaat dank, Jeel2008

Iets kan nooit 100% veilig zijn, en zijn genoeg manieren om te zorgen dat je gewoon de foto kan kopieeren ook al is de rechter muisknop geblokeert.
Het enige wat ik kan bedenken is inderdaad via een Javascript, daar zijn er genoeg van. Maar hoe je die vervolgens moet toevoegen weet ik niet, ik denk dat je het beter kan vragen op: www.nl.wordpress.net

Voor vraag 2 is het eigenlijk precies hetzelfde verhaal vraag het op: www.nl.wordpress.net

Hoewel ik je probleem niet heb kunnen oplossen, hoop ik dat je wel veder bent gekomen.

foto beveiligen

hallo joept

bedankt voor je bericht.
ik heb het min of meer kunnen oplossen.

1. de foto heb ik in een rollover image van gemaakt.
zodra je dus rechts klikken wilt, of zodra je muis al over het plaatje is, zie je een ander plaatje. de enige mogelijkheid is dus printscreen, maar daar is weinig tegen te doen.

2. de bewegende tekst heb ik via een javascript voor elkaar gekregen.

groeten jeel2008

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan