tombalfoort
Gebruiker
- Lid geworden
- 25 sep 2006
Hallo,
Ik heb een wordpress installatie op een eigen server draaien. Alles werkt top behalve 1 optie dat is het uploaden van bestanden.
Zodra ik een afbeelding/bestand wil uploaden krijg ik onderstaande foutmelding.
Het volgende heb ik geprobeerd:
- De map uploads/2014/12 met chmod (Met ssh) op 755 gezet.
- De map uploads/2014/12 met chmod (Met ssh) op 777 gezet.
Daarna heb ik beide keren met stat -c %a /var/www/site/wp-content/uploads/2014/12 een check uitgevoerd. Beide gevallen kreeg ik de juiste chmod settings terug. Echter blijft de foutmelding.
Daarna heb ik met FTP ingelogd (FileZilla) en gekeken of de rechten echt kloppen. Dit was ook het geval. Het maakt eigenlijk niet uit of de rechten op 755 of 777 staan. Het werkt niet. Waarbij ik wel de voorkeur heb voor 755 i.v.m. beveiliging.
Ik heb een wordpress installatie op een eigen server draaien. Alles werkt top behalve 1 optie dat is het uploaden van bestanden.
Zodra ik een afbeelding/bestand wil uploaden krijg ik onderstaande foutmelding.
Kan map uploads/2014/12 niet aanmaken. Is de bovenliggende map beschrijfbaar door de server?
Het volgende heb ik geprobeerd:
- De map uploads/2014/12 met chmod (Met ssh) op 755 gezet.
- De map uploads/2014/12 met chmod (Met ssh) op 777 gezet.
Daarna heb ik beide keren met stat -c %a /var/www/site/wp-content/uploads/2014/12 een check uitgevoerd. Beide gevallen kreeg ik de juiste chmod settings terug. Echter blijft de foutmelding.
Daarna heb ik met FTP ingelogd (FileZilla) en gekeken of de rechten echt kloppen. Dit was ook het geval. Het maakt eigenlijk niet uit of de rechten op 755 of 777 staan. Het werkt niet. Waarbij ik wel de voorkeur heb voor 755 i.v.m. beveiliging.