Wordpress HELP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernardus28

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 okt 2016
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en heb vandaag veel tijd besteed aan het maken/verbeteren van mijn website (www.metalgel.nl)
Nu heb ik via wordpress bij de weergave editor een code(zie onderstaand) ingevoerd om de datum en tijdsaanduiding te verwijderen, echter heeft dit de hele website overhoop gegooid. Ik heb de code weer verwijderd maar dit mocht niet baten.

Code was als volgt:
.entry-meta {
display: none !important;
}

Kan iemand mij verder helpen?

Alvast hartelijk dank!!

website ziet er nu zo uit::(

Bijlagen

• Schermafbeelding 2016-10-12 om 17.07.28.jpg
    Schermafbeelding 2016-10-12 om 17.07.28.jpg
    93,8 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
Backup terugzetten.

Dat heb ik geprobeerd, maar is helaas niet gelukt.
Wellicht doe ik iets niet goed. Waar kan ik de backup precies vinden?
Nogmaals dank.

Daar ben jezelf verantwoordelijk voor.

Misschien even op je eigen PC kijken, of de template opnieuw downloaden en de style.css opzoeken.

Theme in de DirectAdmin verwijderen en opnieuw installeren.

Backup regel je ook in de DirectAdmin. Die staat als het goed is standaard op het maken, maar ik zelf zet dat altijd uit. Omdat ik er controle over wil hebben.

Heb je een website via een hosting?

@Femke98: DirectAdmin is niet iets wat elke hosting heeft. Achterhaal dat eerst (door zelf te kijken wat er op poort :2222 luistert in je browser).
In geval lijkt het dus niet op te gaan voor de topicstarter, en breng je hem/haar meer in verwarring.

Niet elk control panel staat op poort 2222.

@bernardus28
Leermomentje: maak altijd eerst een backup voordat je via het control panel rechtstreeks in bestanden gaat werken. Of als alternatief maak je eerst een kopie van het bestand wat je gaat bewerken. Als je site weer up en running is zou ik bij je provider eens uitzoeken hoe je backups maakt en weer terug kan zetten.
Sommige providers hebben standaard een repository voor automatische backups die de provider zelf maakt, bijvoorbeeld om de 3 uur een backup met een cyclus van 24 uur. Dit is een mooi systeem als je binnen 24 uur een recente backup wilt terugzetten. Daarnaast heeft een provider altijd de mogelijkheid voor een handmatige backup zodat je de door jezelf gemaakte backups kan terugzetten. En de handmatige backups kan je bij sommige providers weer automatisch maken via een scheduler. Informeer dus bij je provider voor de mogelijkheden.

** aanvulling
De lege stylesheet die PHP4U opgaf mist ook in de html. Klopt dit?
Code:
<link rel='stylesheet' href='http://metalgel.nl/wp-content/themes/corbusier/style.css' type='text/css' media='all' />
Als je de originele theme terugzet ben je alle aanpassingen die in de vorige theme zijn gemaakt kwijt. Het kan dus zijn dat de website er anders uitziet als je dit doet.

Suc6 met het herstellen.

Laatst bewerkt:
@Femke98: DirectAdmin is niet iets wat elke hosting heeft. Achterhaal dat eerst (door zelf te kijken wat er op poort :2222 luistert in je browser).
In geval lijkt het dus niet op te gaan voor de topicstarter, en breng je hem/haar meer in verwarring.

Niet elk control panel staat op poort 2222.
Klopt helemaal.

Daarom vraag ik ook dit:
Heb je een website via een hosting?

De meeste hostings hebben DirectAdmin, ik ken eigenlijk geen hosting die dat niet heeft.
Hoe wil je anders in files komen? Hoe wil je anders bijv. een robot.text uploaden? Hoe wil je anders een Favicon uploaden?
Ik zou niet anders willen werken, maar goed....dat is dan persoonlijk iets.

Laatst bewerkt:
DirectAdmin wordt wel veel gebruikt, maar je hebt ook Plesk, Cpanel, Ensim, HELM en nog een paar andere control-panels. Soms zelf zelfgebouwde..... ;)

De beste oplossing om bij je files te komen blijft altijd FTP, met een goede FTP Client zoals WS_FTP.

Je gaat mij hopelijk toch niet vertellen dat jij altijd alles via je browser en de FileManager van DirectAdmin uploadt? ;)

Laatst bewerkt:
Ja, Plesk inderdaad. Dat heeft Strato als ik mij niet vergis, heel onhandig daar bij Strato. Daar heb ik gezeten en het was niet gebruiksvriendelijk. Zelfs het Dashboard van WP had alleen html (dus geen gewone tekst editor. Met plaatjes invoegen moest je echt de html gebruiken). Geen idee of dat nu nog zo is bij Strato.
Daarom overgestapt.

Dashboard van Wordpress bedoel je? Ga je fouten in Wordpress doorschuiven naar je hosting?

Anyway.... je bent toch wel met FTP en FTP Programma's, Femke? Want hoe upload jij je site nu?

Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle informatie! ik ga ermee aan de slag! inderdaad een goed leermomentje.

Als er wel iets veel prettiger werkt dan DirectAdmin, dan is het Plesk.
De belangrijkste zaken (websites, mail, files) in één overzicht en een makkelijke file manager.

plesk.jpg

Mijn klanten hebben meestal DirectAdmin omdat er idd meer providers zijn die dit hebben (DirectAdmin is namelijk goedkoper dan Plesk).

btw: ik zit niet bij Strato.

Laatst bewerkt:
FileManagers zijn leuk voor kleine klusjes! Als je even snel bijvoorbeeld een configuratie wilt aanpassen, of snel even een bestandje wilt aanmaken zonder poespas.
Het echte upload- en onderhoudwerk doe je met FTP, SFTP of SSH.

FileManagers zijn leuk voor kleine klusjes!
Gedeeltelijk mee eens. Twee voorbeelden van "grotere klusjes" die je handiger online kan doen:
- grote hoeveelheid mappen/bestanden verplaatsen of kopiëren.
- zip met veel mappen/bestanden (bijv. installer) uploaden en online uitpakken.

DirectAdmin en Squirrelmail zien er rommelig en oubollig uit en zijn niet intuïtief. Roundcube ziet er beter uit maar kan niet zo veel. Plesk en Horde Groupware zijn veel meer van deze tijd en handiger in gebruik, maar natuurlijk niet dé "highway to heaven" :)

Providers gebruiken intern "Plans". Je account is gekoppeld aan een plan met de daarbij horende (on)mogelijkheden die de provider heeft ingesteld. Het plan voor bijvoorbeeld een reseller is uitgebreider zodat een reseller domeinen van verschillende klanten kan beheren en limieten voor zijn klanten kan instellen.

Dashboard van Wordpress bedoel je? Ga je fouten in Wordpress doorschuiven naar je hosting?

Anyway.... je bent toch wel met FTP en FTP Programma's, Femke? Want hoe upload jij je site nu?

Ja, die bedoel ik.
En nee, natuurlijk niet. Maar bij Strato was en zag het er anders uit dan bij andere hosting. Dus hoe kom je erbij dat ik fouten aan het doorschuiven ben?
Dit is toch mijn ervaring? Ik heb het toch verder niet over doorschuiven?

En hoe up0load ik nu? Gewoon, foto's of plaatjes, theme en plugins via het Dashboard Media.
Daarbij upload ik text (zoals robotstext., Favcico, sitemap of wat nodig is) via DirectAdmin.
Ik vind het perfect werken.

DirectAdmin ziet er rommelig en oubollig uit en zijn niet intuïtief.
Dat ben ik dus niet met je eens.
Hoewel die Squirrelmail er niet zo lekker uitziet inderdaad, maar die gebruik ik niet.

Verder kan je in DirectAdmin een hoop zelf regelen. En dat vind ik handig.
Ik maak nooit gebruik van Filezilla of wat dan ook. Dat moest bij Strato wel trouwens.

Onderhoud doe ik via DirectAdmin, dus updaten van WP. Updaten van Plugins en thema's doe ik via het Dashboard.
Supersnel en supermakkelijk. Kind kan de was doen.

Wat is er mis met Filezilla vind je dan?
Je kan er complete selecties bestanden mee uploaden, alsof je gewoon bestanden binnen Windows van de ene map naar de andere map kopieert.
Zo makkelijk ;-)

je gaat mij toch niet vertellen dat je complete scripts per bestand staat te uploaden via de Filemanager?

je gaat mij toch niet vertellen dat je complete scripts per bestand staat te uploaden via de Filemanager?
Dat hoeft toch ook niet?
En al mocht ik scripts moeten uploaden, ik kan er 20 tegelijk uploaden.

Verder bij Strato, om daar nog even op terug te komen....was ik verplicht om Java te installeren anders kon ik niet met hun eigen fileuploader werken.
En dat vind ik nog al niet wat.
Geen idee of dat nu nog zo is bij Strato. Ik ben daar al tijden weg.

Je doet net of de DirectAdmin een heel eng ding is, waar je niets mee kan. Het tegendeel is waar.
Voor mensen waar ik websites voor maak, is het ook veel handiger om mee te werken.
Het is niet zo ingewikkeld.
Is mijn persoonlijke ervaring en mening.
Maar zo heeft ieder zijn eigen werkwijze.

Mooi dat het kan toch?

alsof je gewoon bestanden binnen Windows van de ene map naar de andere map kopieert.
Geen Windows hier ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan