Wordpress Jazzy forms dropdown menu visible false maken afhankelijk van checkbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert971

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2012
Ben momenteel een Wordpress website aan het maken. Hierbij gebruik ik een Jazzy forms plugin.

Mijn vraag: is er een methode code 'Custom CSS classes' om een dropdown menu afhankelijk te tonen als de checkbox is aangevinkt.

Dus: checkbox.checked = false geeft: Dropdown menu.visible false
Checkbox.checked = true geeft: Dropdown menu.visible false.

Graag hoor ik hoe deze code luidt(Custom CSS classes), immers als het mogelijk is.

Hetzelfde probleem geldt met het verbergen van bijvoorbeeld output boxen afhankelijk van checkboxen.

Bvd.

Robert

Ik zou eerder kijken naar Gravity Forms, die heeft conditionele velden er standaard in zitten.

Laatst bewerkt:
Zo te zien moet voor deze plugin (Gravity Forms) worden betaald...

Ook ben ik wel benieuwd naar het script (CSS Classes) voor de conditionele velden bij Jazzy Forms..

Hoe kom je eigenlijk bij de benaming "Custom CSS classes"? Is dat iets dat bestaat?
Het enige dat ik tegenkom is dit: http://wordpress.org/support/topic/custom-css-help

Probleem daarmee is dat je stijl niet dynamisch is en als je wat wijzigt in je formulier de kans aanwezig is dat je stijl niet meer wordt toegepast.

Zie onderstaande bijlage. In het output veld Custom CSS Classes (Jazzy Forms) kan een code worden neergezet..
custom css classes.png

Het enige dat je daar in kunt vullen is extra CSS-classes.

Vul je daar helpmij in dan wordt het formulier-element in plaats van zo
HTML:
<input type="text" name="veld" />
Zo gegenereerd:
HTML:
<input type="text" name="veld" class="helpmij" />

Meer dan een tekenreeks kun je daar niet invullen.

Die classes kun je dan eventueel wel weer voor jQuery gebruiken:
[js]
$(".helpmij").on('change', function()
{
$(".andereClass").toggle();
});[/js]

Kun je aangeven welke jQuery er ingevuld moet worden in specifiek veld (Custom CSS Classes) om het gewenste resultaat te bereiken.

Dus bijv.: if checkbox1.checked = true then dropdow menu.visible = true

Dat hangt van de classes af.

Stel de checkbox heeft "check_menu" en de dropdown "dropdown_menu" dan kun je dit maken:

[js]
$(document).ready(function()
{
$(".check_menu").on('change', function()
{
$(".dropdown_menu").toggle();
});
});
[/js]

Staat je CSS dan zo:
Code:
.dropdown_menu { display:none; }

Dan zal deze op "display: block" worden gezet wanneer de checkbox veranderd van staat.

Heb van alles geprobeerd in combinatie met bovenstaand.
Helaas krijg ik het niet werkend.

Ga denk ik maar voor een eenvoudige oplossing. Wel ten koste van de functionaliteit helaas.

Is even niet anders. Bedankt voor je hulp in ieder geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan