Wordpress multisite

Status
Niet open voor verdere reacties.

Copyright

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2008
Ik probeer een Wordpress multisite te bouwen en in principe gaat het ook wel goed. Ik kan nieuwe websites aanmaken maar als ik dan naar de bewuste website toe ga krijg ik de melding "Apache is functioning normally". Heeft iemand enig idee hoe dit kan en bovenal hoe ik dit oplos. Alvast bedankt.

Dat is géén foutmelding.

De melding "apache is functioning normally" doet zich voor als je een geldig domein hebt zonder content.
Wanneer je content gaat plaatsen zou je deze melding niet meer krijgen, maar in plaats daarvan de geplaatste pagina of bericht.

Ik heb de nieuwe site binnen de hoofd site op het domein gemaakt en het zou een subdomein moeten zijn maar ik kan ook niet inloggen op het admin gedeelte van de website want dan zegt hij dat hij de pagina niet kan vinden. Zo kan ik dus ook geen content plaatsen.

Geef 3 dingen:
a. De url van de 'hoofdsite'
b. De url van de 'subsite' die je gemaakt hebt.
c. Waar is dit gehost? Op je thuisnetwerk of ergens anders (zoals hostingbedrijf, VPS etc.)?

Lijkt mij namelijk een DNS-probleem, dat je mogelijk kunt oplossen door (zolang je geen geldige DNS hebt of het lokaal host) in het hosts bestand in de C:\Windows\System32\Drivers\Etc map het subdomein op te nemen.

Tijs.

a. De url van de 'hoofdsite'
> www.wpshophoster.nl
b. De url van de 'subsite' die je gemaakt hebt.
> test.wpshophoster.nl
c. Waar is dit gehost? Op je thuisnetwerk of ergens anders (zoals hostingbedrijf, VPS etc.)?
> VPS bij TransIP

De subdomeinen moeten via de website geregistreerd worden.

Dat subdomein is nog niet geregistreerd of te kort geleden, zodat het nog niet doorgesijpeld is in DNS.
Ga je op korte termijn dat subdomein nog registreren of niet? Indien niet, maar je wilt er wel bij kunnen vanaf (alleen) jouw pc met (bijv.) http://test.wpshoster.nl
dan moet je (tijdelijk) dat subdomein toevoegen aan je hosts bestand:
a. Maak een snelkoppeling naar notepad.exe %windir%\system32\drivers\etc\hosts
b. Rechtsklik die snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
c. Doe aan het einde van het bestand een toevoeging:
185.10.48.157 test.wpshophoster.nl
Sluit hosts af via het rode kruisje en sla de wijzigingen op.

PS: Sommige antivirusprogramma's protesteren tegen wijzingen in hosts. Hopelijk heb je daar geen 'last' van.
PS2: Je webserversoftware op de VPS moet natuurlijk ook weten wat test.wpshophoster.nl is (dat het bestaat, welke map erbij hoort etc.) Ik neem aan dat je daar eerder al voorzieningen voor getroffen hebt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan